DIPACE, ANNA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 7.928
NA - Nord America 2.392
AS - Asia 2.089
SA - Sud America 478
AF - Africa 39
OC - Oceania 13
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 5
Totale 12.944
Nazione #
IT - Italia 5.202
US - Stati Uniti d'America 2.314
SG - Singapore 1.134
IE - Irlanda 1.001
BR - Brasile 388
SE - Svezia 364
RU - Federazione Russa 342
FR - Francia 335
CN - Cina 333
HK - Hong Kong 284
VN - Vietnam 149
DE - Germania 140
FI - Finlandia 100
NL - Olanda 95
GB - Regno Unito 66
UA - Ucraina 53
CA - Canada 51
BE - Belgio 50
AR - Argentina 38
IN - India 34
CH - Svizzera 31
ES - Italia 28
CZ - Repubblica Ceca 23
IQ - Iraq 22
MX - Messico 22
TR - Turchia 22
ID - Indonesia 20
PL - Polonia 18
ZA - Sudafrica 18
AT - Austria 15
EC - Ecuador 15
AU - Australia 13
BD - Bangladesh 12
DK - Danimarca 11
JP - Giappone 11
PH - Filippine 10
CO - Colombia 9
LT - Lituania 9
PE - Perù 9
AL - Albania 8
MA - Marocco 7
PY - Paraguay 7
RO - Romania 7
AE - Emirati Arabi Uniti 6
CL - Cile 6
IL - Israele 6
PT - Portogallo 6
RS - Serbia 6
KE - Kenya 5
KZ - Kazakistan 5
PK - Pakistan 5
BG - Bulgaria 4
EU - Europa 4
MT - Malta 4
MY - Malesia 4
NO - Norvegia 4
NP - Nepal 3
SA - Arabia Saudita 3
TN - Tunisia 3
TW - Taiwan 3
UY - Uruguay 3
UZ - Uzbekistan 3
AZ - Azerbaigian 2
BO - Bolivia 2
EG - Egitto 2
ET - Etiopia 2
GE - Georgia 2
GR - Grecia 2
JO - Giordania 2
KG - Kirghizistan 2
KR - Corea 2
KW - Kuwait 2
SI - Slovenia 2
TH - Thailandia 2
TL - Timor Orientale 2
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 1
BH - Bahrain 1
CR - Costa Rica 1
DO - Repubblica Dominicana 1
HU - Ungheria 1
IR - Iran 1
KH - Cambogia 1
LB - Libano 1
PA - Panama 1
PR - Porto Rico 1
SC - Seychelles 1
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 1
SN - Senegal 1
TT - Trinidad e Tobago 1
VE - Venezuela 1
Totale 12.944
Città #
Dublin 999
Singapore 547
Milan 423
Chandler 413
Rome 400
Bari 355
Hong Kong 282
Nyköping 267
Ashburn 250
Naples 189
Beijing 155
Florence 153
Santa Clara 147
Dallas 127
Turin 110
Palermo 100
Princeton 98
Verona 94
Moscow 89
Munich 75
Bologna 73
Salerno 65
Helsinki 64
Ann Arbor 62
Wilmington 54
Boardman 52
Brussels 48
Ho Chi Minh City 47
New York 43
Foggia 41
Los Angeles 40
Padova 40
Catania 39
Brescia 35
Hanoi 34
Parma 34
Pescara 33
Genoa 32
The Dalles 32
Jacksonville 31
Council Bluffs 30
Altamura 28
Cagliari 28
Turku 28
Des Moines 27
Perugia 27
Pisa 25
Livorno 24
Modena 23
São Paulo 22
Monza 19
Bergamo 18
London 18
Avellino 17
Brno 17
Frankfurt am Main 17
Ravenna 16
Trento 16
Chicago 15
Taranto 15
Trieste 15
Dearborn 14
Messina 14
Modugno 14
Ottawa 14
Prato 14
San Severo 14
Sesto San Giovanni 14
Toronto 14
Benevento 13
Lugano 13
Pune 13
Vienna 13
Assago 12
Düsseldorf 12
Guangzhou 12
Paris 12
Reggio Emilia 12
Rovereto 12
Seattle 12
Albignasego 11
Barletta 11
Lamezia Terme 11
Montreal 11
Shanghai 11
Ancona 10
Brooklyn 10
Campinas 10
Hải Dương 10
Madrid 10
Nanjing 10
Trani 10
Venice 10
Villa San Giovanni 10
Warsaw 10
Washington 10
Amsterdam 9
Bagnolo Mella 9
Bitonto 9
Cava de' Tirreni 9
Totale 7.066
Nome #
La Gamification, la motivazione e l’apprendimento 3.933
Insegnare e apprendere in aula e in rete. Per una didattica blended efficace 415
Videogiochi, scuola e salute 184
Professionalità emergenti nella società digitale: l’innovation designer 144
Faculty development e innovazione didattica. Le esperienze dell’Università di Foggia. 141
Un viaggio tra le memorie del Parco 123
La formazione nell'era delle smart cities. Esperienze e orizzonti 108
Master blended UniFg: tra innovazione dei contenuti e riprogettazione didattica 106
recensione al testo di DE NICOLO' M., L'educatore per gli adulti. Competenze e pratiche educative, Laterza, Bari 2005 104
Development of tourism in Apulia region and training of tour operators 98
Il carattere ludiforme dell'apprendimento 93
Insegnanti e media digitali. Fattori socio-cognitivi e motivazionali che riducono le resistenze all'innovazione 89
Contestualizzazione e decontestualizzazione dell'apprendimento. Tra intermedia, narrazioni e cronotopi del sé 88
Authentic assessment e progettazione per competenze: per costruire comunità di pratica fra gli insegnanti 85
Riorganizzazione della valutazione a distanza: quali fattori dietro le scelte degli insegnanti? 83
Introduzione [Co-progettare la formazione attraverso l’innovazione. I progetti Living Lab S.P.L.A.S.H. e ScuolAperta] 83
PEER HOMEWORK 2.0 82
Un modello di formazione blended di Faculty Development: il progetto TILD Unifg 81
How did university students adapt to the “new normal” of teaching and learning during the pandemic? A qualitative study 81
A. Sociodemographic and Digital Education Factors Are Associated to General Health, Coping Strategies, and Academic Outcomes of Undergraduate Students during the Post-Pandemic Period. 81
Student demographics and MOOC selection on Eduopen. An exploratory study on UniFg MOOCs 81
Alternanza Scuola-Lavoro: l’esperienza di apprendimento attraverso la progettazione di contenuti e-learning 81
La formazione professionale del tecnico della comunicazione e del multimedia. L’esperienza dei percorsi IFTS progettati e realizzati dall’ente Format Group di Lucera 80
Nuovi stili di apprendimento attraverso la didattica 2.0. Intrecci di tecnologie e metodologie didattiche innovative: il Problem Based learning collaborativo mediato 80
Assessment tools for the career planning of adolescents and adults with neurodevelopmental disorders: a systematic review 80
recensione al testo di A. Lotti (a cura di), Apprendere per problemi, Bari, Progedit, 2007 79
Re-organization of assessment during the educational emergency in primary and secondary teaching: an Italian case 79
Il ruolo dell'insegnante nella progettazione di percorsi didattici inclusivi: dalla formazione iniziale dei docenti al contesto classe 78
Introduzione al volume IL POST DIGITALE - SOCIETA, CULTURE, DIDATTICA 77
“Brain trainer” and “exergames” in active ageing - “Brain trainer” ed “exergame” al servizio dell’invecchiamento attivo 77
Dal core competence al core curriculum 77
Giochi, videogiochi e disturbi specifici dell’apprendimento 74
Education games and apps in swedish schools 73
Introduzione [Insegnare in Università. Metodi e strumenti per una didattica efficace] 73
Transitioning from “traditional” to the “new normal” - what is in between? An editorial to BRIDGES symposium proceedings Vipava, Slovenia 72
GAME-BASED LEARNING ED EDUCAZIONE ALIMENTARE 71
Qualitative Learning Analytics to Understand the Students’ Sentiments and Emotional Presence in EduOpen 71
Attività collaborative e risultati di apprendimento nel corso Ricerca e Innovazione didattica (L19) dell’Università di Foggia 71
Evaluation of learning and e-portfolio: authentic assessment in the experience of on line master 71
Presentazione [Co-progettare la formazione attraverso l’innovazione. I progetti Living Lab S.P.L.A.S.H. e ScuolAperta] 71
Fostering the resilience of University students in the post-pandemic world: the FOSTER project 70
“Mentimeter” e valutazione: uno studio-pilota di gamification 70
Faculty development model to promote digital educational transformation 70
Competenze digitali, nuovi ambienti di apprendimento e professionalità docente 70
Il Digital Storytelling: un dispositivo per favorire le dinamiche di gruppo 70
Innovazione didattica e formazione dei docenti universitari:azioni strategiche del progetto Unitutor 68
Co-progettare la formazione attraverso l’innovazione. I progetti Living Lab S.P.L.A.S.H. e ScuolAperta 68
Alternanza scuola lavoro e sviluppo delle competenze digitali tra percezione di pratiche d'uso degli studenti e saperi formali 68
Quality Assurance Processes 67
EduOpen Mooc Platform 67
Analysing emotions to personalise learning for EduOpen Moocs’ students 66
Innovazione didattica e orientamento per la promozione del lifelong learning: azioni strategiche dell’Università degli Studi di Foggia 66
Perceiving Educational Value of Videos Based on Semiautomated Student Feedback and Theory-driven Videoanalytics 66
Re-organization of assessment during the educational emergency in primary and secondary teaching: an Italian case 66
TECHNOLOGY-ENHANCED TEAM-BASED LEARNING TEAM-BASED LEARNING - DALLA VERSIONE ANALOGICA A QUELLA DIGITALE 65
The blended learning model for degree courses and initial teacher training: the University of Foggia experience 65
Semi-automated Student Feedback and Theory-Driven Video-Analytics: An Exploratory Study on Educational Value of Videos 65
THE DESIGN OF A LEARNING ANALYTICS DASHBOARD: EDUOPEN MOOC PLATFORM REDEFINITION PROCEDURES 65
Semi-automated Student Feedback and Theory-Driven Video-Analytics: An Exploratory Study on Educational Value of Videos 65
Hybrid Flexible Learning with MOOCs: A Proposal to Reconceptualize the COVID19 Emergency Beyond the Crisis 65
Fostering Growth Mindset at University: Working on Feedback, Guiding Reflexivity? 64
Dal core competence al core curriculum 63
Ambienti digitali e valutazione degli apprendimenti. La co-progettazione di un e-portfolio all’interno del Living Lab ScuolAperta 62
Students’ Coping and Study Strategies: Did Emergency Remote Teaching Support the Students During the Pandemic? 62
Aerobic and Anaerobic Effect of CrossFit Training: A Narrative Review 61
How Did University Students Adapt to the “New Normal” of Teaching and Learning During the Pandemic? Preliminary Indications from Semi-structured Interviews 61
Inclusive education: Strategies and opportunities for preparing teachers through the use of ICT in the Italian compulsory school 61
Presentazione 60
Introduzione 60
The three years MOOC Experience of the University 60
La promotion d’apprentissages significatif à travers les médias 60
Formare i docenti alla didattica inclusiva attraverso le ICT 60
After the Pandemic: Teacher Professional Development for the Digital Educational Innovation 59
Bridging Educational Emergency to Digital Pedagogies - Proceedings of the BRIDGES Symposium, Vipava, Slovenia, September 2022 59
Game-Based Learning and Lifelong Learning for Tourist Operators 59
Learning Analytics to Understand the Students’ Sentiments 59
A pre-post syllabus analysis to assess the impact of the TILD faculty development program. In HELMeTO 2023. 5th International Conference on Higher education Learning Methodologies and Technologies Online. Foggia, September 13th -15th, 2023. Book of Abstracts 58
Self-initiated online communities of teachers as an expanded meso space 58
INNOVARE LA DIDATTICA UNIVERSITARIA. L’esperienza del corso di laurea in Infermieristica 58
The toll of the Pandemic: Emergency Remote Teaching and Students' Coping and Study Strategies 58
Dal core competence al core curriculum 57
Éduquer à l'évaluation à travers la co-construction du e-portfolio. L'expérience du Master Nuovi Media e Formazione Université de Foggia 57
Usare le prove tradizionali. Forme e strumenti - Le prove tradizionali nella valutazione formativa. 56
Riorganizzazione della valutazione a distanza: quali fattori hanno inciso sulle scelte degli insegnanti? 56
Underequipped skilled educators. The case of Southern Italian high school teachers for students with special educational needs 56
Dati demografici degli studenti e selezione dei MOOC su Eduopen. Uno studio esplorativo sui MOOC erogati da UniFg 56
AI EDUCATIONAL TOOLS AND BUSINESS SCHOOLS: A WEBSITES’ CONCEPTUAL CONTENT ANALYSIS 56
Theorising on covid-19 educational emergency: magnifying glasses for the field of educational technology 55
Perceiving Educational Value of Videos Based on Semiautomated Student Feedback and Theory-driven Videoanalytics 55
Autobiografia narrativa sui social media: analisi di risonanze emotive e strutture semiotiche attraverso l'IA 54
Teachers’ digital culture: the horizon of Italian participants in a TFA course. Proceeding of EMEM Conference 54
Progettazione di un authentic e-learning environment per la formazione di insegnanti pugliesi sui DSA 54
La community SONETTO: un ambiente per lo sviluppo di apprendimenti informali 54
Student-generated formative assessment with Kahoot! Report from a pilot study 53
Stress in the University Population: The Positive Role of Physical Activity in Improving the Wellbeing of Students 53
Hybrid Flexible Learning with MOOCs: A Proposal to Reconceptualize the COVID19 Emergency beyond the Crisis 53
Qualitative learning analytics to detect students’ emotional topography on EduOpen 53
Videogames e projetos didáticos na educação para a saúde 53
From Big Data to Learning Analytics for a personalized learning experience 53
To play or not to play? A case study of teachers’ confidence and perception with regard to digital games at school 53
Totale 11.353
Categoria #
all - tutte 62.003
article - articoli 0
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conference - conferenze 0
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other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 62.003


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/202148 0 0 0 0 0 4 12 5 9 12 6 0
2021/20221.378 251 22 91 58 61 33 73 178 121 186 83 221
2022/20233.322 232 147 132 171 153 270 79 305 1.207 218 242 166
2023/20242.462 143 105 289 120 167 215 245 159 157 220 285 357
2024/20253.398 228 75 166 181 157 298 336 196 660 246 437 418
2025/20262.523 443 469 485 736 337 53 0 0 0 0 0 0
Totale 13.431