CAVIONI, VALERIA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 1.985
NA - Nord America 791
AS - Asia 560
SA - Sud America 37
OC - Oceania 35
AF - Africa 12
Totale 3.420
Nazione #
IT - Italia 1.546
US - Stati Uniti d'America 772
SG - Singapore 201
HK - Hong Kong 196
CN - Cina 93
IE - Irlanda 87
NL - Olanda 61
GB - Regno Unito 50
AU - Australia 33
BR - Brasile 32
DE - Germania 31
CH - Svizzera 28
FR - Francia 28
RU - Federazione Russa 25
RO - Romania 23
GR - Grecia 22
ID - Indonesia 16
PT - Portogallo 15
CA - Canada 14
CZ - Repubblica Ceca 12
FI - Finlandia 9
IL - Israele 8
IN - India 8
NO - Norvegia 8
BE - Belgio 7
PH - Filippine 7
AT - Austria 6
ES - Italia 5
LT - Lituania 5
EG - Egitto 4
PK - Pakistan 4
PL - Polonia 4
RW - Ruanda 4
AZ - Azerbaigian 3
BD - Bangladesh 3
KR - Corea 3
MW - Malawi 3
MX - Messico 3
SI - Slovenia 3
TR - Turchia 3
UA - Ucraina 3
VN - Vietnam 3
AE - Emirati Arabi Uniti 2
AL - Albania 2
AR - Argentina 2
GE - Georgia 2
MT - Malta 2
MY - Malesia 2
NZ - Nuova Zelanda 2
BY - Bielorussia 1
CL - Cile 1
DO - Repubblica Dominicana 1
EC - Ecuador 1
IR - Iran 1
JM - Giamaica 1
JP - Giappone 1
KG - Kirghizistan 1
KZ - Kazakistan 1
MD - Moldavia 1
PE - Perù 1
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 1
TH - Thailandia 1
UZ - Uzbekistan 1
ZA - Sudafrica 1
Totale 3.420
Città #
Ashburn 260
Hong Kong 184
Milan 156
Rome 126
Santa Clara 110
Singapore 93
Dublin 86
Bari 77
Washington 63
New York 60
Padova 58
Los Angeles 51
Boardman 36
Palermo 32
Genoa 31
Turin 31
Florence 26
Bologna 21
Brescia 21
Brisbane 18
Naples 16
Cagliari 15
Council Bluffs 15
Enfield 14
Catania 13
Toronto 13
Bucharest 12
Palembang 11
Parma 11
Forlì 10
Lisbon 10
London 10
Shanghai 10
Frankfurt am Main 9
Leverano 9
Melbourne 9
Taranto 9
Brno 8
Helsinki 8
Messina 8
Verona 8
Brussels 7
Lucca 7
Perugia 7
Suceava 7
Arzachena 6
Assago 6
Athens 6
Bergamo 6
Minturno 6
Morano Calabro 6
Pontedera 6
Salmour 6
San Gavino Monreale 6
Torremaggiore 6
Tricesimo 6
Venice 6
Vibo Valentia 6
York 6
Adelaide 5
Amsterdam 5
Arona 5
Barcelona 5
Bitonto 5
Cascina 5
Castignano 5
Livorno 5
Neuenkirch 5
Sessa Aurunca 5
Trieste 5
Vicenza 5
Cardito 4
Ciserano 4
Collebeato 4
Falkenstein 4
Forio 4
La Spezia 4
Modena 4
Munich 4
Negrar 4
Nonantola 4
Nuremberg 4
Parabiago 4
Pozzuoli 4
Reggio Emilia 4
San Polo di Piave 4
Santa Maria a Vico 4
Scorzè 4
São Paulo 4
Wuhan 4
Alberobello 3
Ascoli Piceno 3
Baku 3
Barge 3
Barletta 3
Beijing 3
Benevento 3
Birmingham 3
Bohinjska Bistrica 3
Boscoreale 3
Totale 2.046
Nome #
SR 4-5 School Readiness. Prove per l'individuazione delle abilità di base nel passaggio dalla scuola dell'infanzia alla scuola primaria 579
L’apprendimento sociale ed emotivo: Teorie e buone pratiche per promuovere la salute mentale a scuola 299
“Maestra oggi mi sono arrabbiato! L’aRRabbiadiario uno strumento per promuovere le strategie di regolazione emotiva” 197
Teachers' and students' changes in social and emotional competences following the implementation of Promehs: A European program for promoting mental health at schools 145
Con la tua mano: l’efficacia di un training universale di apprendimento socio-emotivo in età prescolare all’interno 104
Arrabbiadiario uno strumento per promuovere le strategie di regolazione emotiva nella scuola primaria. Poster presentato a AIP Giornate di Studio della sezione di Psicologia dello Sviluppo – 26 Febbraio 2010- Milano 92
Psicologia dell’educazione. Teorie, metodi e strumenti 69
Maestra, oggi insegno anche io! Un'esperienza di apprendimento cooperativo 65
Promuovere  la  resilienza:  un  curricolo  europeo  per  docenti  e  studenti     58
Toolkit per la valutazione delle abilità sociali ed emotive a scuola 56
Un training per la promozione della resilienza e dei comportamenti prosociali 56
A Cross-Country Network Analysis of Adolescent Resilience 55
Il Test of Emotion Comprehension (TEC) per bambini dai 3 ai 10 anni: Proprietà psicometriche, punteggi di riferimento e utilizzo in ambito tipico e atipico [The Test of Emotion Comprehension (TEC) for children aged 3 to 10: Factorial structure, normative scores and use in typical and atypical assessment] 51
Teaching to Be. Un percorso verso il benessere. Workbook per il docente 43
Circle time: la voce dei bambini 41
Aspetti emotivi, sociali e comportamentali degli studenti con disturbo specifico di apprendimento 41
Improving SEL and prosocial behaviors in middle secondary school: The effectiveness of the PROMEHS curriculum on Italian students 39
O abordare formativă, incluzivă, la nivel de școală, a evaluării educației sociale și emoționale în UE. NESET Raport analitic. 35
The PROMEHS project: a comprehensive multi-component curriculum to promote mental health in schools 35
Evermind. Educare all’attenzione e alla concentrazione nella scuola 32
Assessment and Promotion of Social, Emotional, and Health Skills in European Schools: The Learning to Be Project 32
Narrarsi nella rete: la costruzione dell’identità 31
Con la tua mano: un programma di intervento per l’apprendimento socioemotivo nella transizione dalla scuola dell’infanzia alla scuola primaria 30
A Resilience Curriculum for Early Years and Elementary Schools in Europe: Enhancing Quality Education 28
PROMEHS: un programma d’intervento per promuovere la salute mentale a scuola 28
Arrabbiadiario. Uno strumento per promuovere le strategie di regolazione nella scuola primaria. Giornata di Studio AIP della sezione di psicologia dello sviluppo e dell'educazione 27
Arrabbiadiario. Uno strumento per promuovere le strategie di regolazione nella scuola primaria 27
A multi-component curriculum to promote teachers’ mental health: Findings from the PROMEHS program 26
Learning to Be. Development of practices and methodologies for assessing social, emotional and health skills within education systems 26
R-4-5 School Readiness. Nuova Edizione Prove per l'individuazione delle abilità di base nel passaggio dalla scuola dell'infanzia alla scuola primaria 25
Assessing the Factor Structure and Measurement Invariance of the Test of Emotion Comprehension (TEC): A Large Cross-Sectional Study with Children Aged 3-10 Years 25
Promoting mental health in school: The PROMEHS project 25
A whole-school approach to promoting staff wellbeing 25
Short and long term effects of a universal social-emotional learning program 24
Adolescent social emotional skills, resilience and behavioral problems during the COVID-19 pandemic: A longitudinal study in three European countries 24
The role of SEL in facilitating a smooth transition from kindergarten to primary school 23
Didactica metaemotivo, reglarea emotionalà, curriculum emotional 22
Sa inteligem si sa educam emotiile 22
Adolescents' resilience during COVID-19 pandemic and its mediating role in the association between SEL and mental health 22
A formative, inclusive, whole-school approach to the assessment of social and emotional education in the EU. Analytical report 21
Toolkit for assessing social and emotional skills at school 21
Measurement Invariance of Children's SEL Competencies: An Examination of the SSIS SEL Brief Scales with a Multi-Informant Sample from Six Countries 21
Apprendimento socio-emotivo: un training di potenziamento in età prescolare. 21
Benessere e competenze socio emotive in età prescolare 20
Strengthening Social and Emotional Education as a core curricular area across the EU. A review of the international evidence 20
What is the Role of Technologies for Inclusive Education? A Systematic Review 20
Emotion Knowledge, Theory of Mind, and Language in Young Children: Testing a Comprehensive Conceptual Model 20
Beyond PISA: Schools as Contexts for the Promotion of Children’s Mental Health and Well-Being 20
The Development of Teachers' and Their Students' Social and Emotional Learning During the “Learning to Be Project”-Training Course in Five European Countries 19
'Miss, I got mad today!’ The Anger Diary, a tool to promote emotionregulation 19
Identità digitale e narrazione di sé nell’era del web 18
Social inclusion and social justice: A resilience curriculum for early years and elementary schools in Europe 18
Adolescents’ Mental Health at School: The Mediating Role of Life Satisfaction 18
Parents as active partners in social and emotional learning at school 18
Changes in students' social and emotional competences following the implementation of a school-based intervention program 17
Validation of Italian students’ self-ratings on the SSIS SEL brief scales 17
Mental health promotion in schools: A comprehensive theoretical framework 17
A resilience curriculum for early years and primary schools in Europe: Enhancing quality education 17
Mental health promotion in the early years: Case studies from Italy 17
Promoting Resilience in Primary Schools. Good Practice from Europe 17
SR 4-5 School Readiness. Prove per l'individuazione delle abilità di base nel passaggio dalla scuola dell'infanzia alla scuola primaria 17
Looking at identity construction processes in the cyberspace. A pilot study on late adolescents 16
Social inclusion and social justice: A resilience curriculum for early years and elementary schools in Europe 16
Con la tua mano: un programma di intervento per l’ apprendimento socio-emotivo nella transizione dalla scuola dell’infanzia alla scuola primaria 15
Social and Emotional Education in Primary School. Integrating Theory and Research into Practice 15
Alla ricerca dell'identità digitale. Uno studio pilota di analisi delle modalità di espressione del Sè in blog, forum e social network 15
The IARA model as an integrative approach to promote autonomy in COPD patients through improvement of self-efficacy beliefs and illness perception: A mixed-method pilot study 15
Impact of a school mental health program on children's and adolescents' socio-emotional skills and psychosocial difficulties 15
Maestra oggi mi sono arrabbiato! L’arrabbiadiario uno strumento per promuovere le strategie di regolazione emotiva 15
Essere E Apparire: Le Identità Digitali Costruite In Rete 14
Come potenziare le competenze socio-emotive? Un training in età prescolare 14
Portraits of pre-service special education teachers: Perspectives on well-being and its association with self-efficacy and work engagement 14
Curriculum emotional – relational 14
Looking at identity construction processes in the cyberspace. A pilot study on late adolescents 14
Oltre la valutazione degli apprendimenti scolastici. Un’esperienza pilota per lo sviluppo della «scuola efficace» 14
The effectiveness of a school-based, universal mental health programme in six European countries 14
Supporting Preschoolers’ Mental Health and Academic Learning through the PROMEHS Program: A Training Study 14
Un training per la promozione della resilienza e dei comportamenti prosociali 14
From Pisa to Santander: A Statement on Children’s Growth and Wellbeing 13
RESCUR Il Curriculum per promuovere la Resilienza a scuola. Guida per il docente 13
Breaking the cycle: a phenomenological approach to broadening access to post-secondary education 13
Higher Education Learning Methodologies and Technologies Online 13
RESCUR Surfing the Waves: an evaluation of a resilience programme in the early years 12
The Emotion Regulation Checklist - Italian translation. Validation of parent and teacher versions 12
Peer education attraverso Facebook. un progetto di promozione del benessere in un campione di studenti universitari 12
Misurare le competenze socio-emotive in età prescolare 12
Mental Health Promotion in School: An Integrated, School-Based, Whole School 12
Promoting resilience: a European curriculum for students, teacher and families 12
Curriculum Emotional – Relational 11
Social and emotional learning for children with learning disability: Implications for inclusion 11
L'alfabeto degli affetti 11
School readiness and socio-emotional readiness : a pilot study on the relation between socio-emotion competence and school readiness in kindergarten 11
Book Reviews "Intelligenza emotiva e integrazione scolastica" 11
Trait Emotional Intelligence and School Burnout Discriminate Between High and Low Alexithymic Profiles: A Study With Female Adolescents 11
Social-emotional learning and students’ transition from kindergarten to primary school in Italy 11
The Emotion Regulation Checklist - Italian translation. Validation of parent and teacher versions 10
Circle time for social and emotional learning in primary school 10
Nurture groups e resilienza 10
Looking at identity costruction in the cyberspace. A pilot study on late adolescences 10
Essere e apparire: le identità digitali costruite in rete 10
Totale 3.496
Categoria #
all - tutte 22.573
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 22.573


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2022/2023363 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 270 93
2023/20241.793 101 92 144 128 226 399 106 123 69 124 98 183
2024/20251.404 157 83 128 125 107 255 232 185 132 0 0 0
Totale 3.560