CAVIONI, VALERIA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 1.431
NA - Nord America 589
AS - Asia 196
OC - Oceania 32
AF - Africa 9
SA - Sud America 6
Totale 2.263
Nazione #
IT - Italia 1.162
US - Stati Uniti d'America 578
SG - Singapore 94
IE - Irlanda 82
CN - Cina 53
GB - Regno Unito 37
AU - Australia 32
GR - Grecia 22
RO - Romania 22
DE - Germania 17
FR - Francia 17
CH - Svizzera 14
HK - Hong Kong 12
PT - Portogallo 12
CZ - Repubblica Ceca 10
CA - Canada 8
IN - India 8
PH - Filippine 7
NO - Norvegia 6
ES - Italia 5
RU - Federazione Russa 4
RW - Ruanda 4
AT - Austria 3
BR - Brasile 3
FI - Finlandia 3
IL - Israele 3
KR - Corea 3
MW - Malawi 3
MX - Messico 3
NL - Olanda 3
SI - Slovenia 3
TR - Turchia 3
VN - Vietnam 3
AL - Albania 2
BD - Bangladesh 2
EG - Egitto 2
MT - Malta 2
MY - Malesia 2
PL - Polonia 2
AR - Argentina 1
AZ - Azerbaigian 1
BY - Bielorussia 1
EC - Ecuador 1
ID - Indonesia 1
IR - Iran 1
JP - Giappone 1
LT - Lituania 1
MD - Moldavia 1
PE - Perù 1
PK - Pakistan 1
TH - Thailandia 1
Totale 2.263
Città #
Ashburn 256
Milan 107
Rome 98
Dublin 82
Bari 71
Washington 62
New York 60
Singapore 58
Padova 51
Los Angeles 45
Boardman 34
Genoa 31
Palermo 28
Turin 28
Florence 20
Brisbane 18
Enfield 14
Naples 14
Bucharest 12
Parma 10
Cagliari 9
Catania 9
Leverano 9
Melbourne 9
Brescia 8
Brno 8
Forlì 8
Lisbon 8
Messina 8
Shanghai 8
Verona 8
Bologna 7
Lucca 7
Suceava 7
Taranto 7
Toronto 7
Arzachena 6
Athens 6
Bergamo 6
Minturno 6
Morano Calabro 6
Pontedera 6
Salmour 6
San Gavino Monreale 6
Torremaggiore 6
Tricesimo 6
Vibo Valentia 6
York 6
Adelaide 5
Arona 5
Barcelona 5
Bitonto 5
Council Bluffs 5
Frankfurt am Main 5
Livorno 5
Sessa Aurunca 5
Cardito 4
La Spezia 4
Negrar 4
Nonantola 4
Pozzuoli 4
San Polo di Piave 4
Santa Maria a Vico 4
Scorzè 4
Vicenza 4
Alberobello 3
Ascoli Piceno 3
Barge 3
Barletta 3
Benevento 3
Birmingham 3
Bohinjska Bistrica 3
Boscoreale 3
Bressanvido 3
Carate Brianza 3
Cascina 3
Castellammare del Golfo 3
Castellammare di Stabia 3
Catanzaro 3
Chennai 3
Corigliano Calabro 3
Gravina in Puglia 3
Helsinki 3
Huế 3
Jerusalem 3
Kai Yi Wan 3
Kalamaria 3
Lainate 3
Laveno-Mombello 3
Lewisham 3
London 3
Made 3
Maple Grove 3
Marsciano 3
Mequon 3
Munich 3
Naaldwijk 3
Nuremberg 3
Ortona 3
Reggio Emilia 3
Totale 1.479
Nome #
SR 4-5 School Readiness. Prove per l'individuazione delle abilità di base nel passaggio dalla scuola dell'infanzia alla scuola primaria 295
L’apprendimento sociale ed emotivo: Teorie e buone pratiche per promuovere la salute mentale a scuola 249
“Maestra oggi mi sono arrabbiato! L’aRRabbiadiario uno strumento per promuovere le strategie di regolazione emotiva” 186
Teachers' and students' changes in social and emotional competences following the implementation of Promehs: A European program for promoting mental health at schools 138
Arrabbiadiario uno strumento per promuovere le strategie di regolazione emotiva nella scuola primaria. Poster presentato a AIP Giornate di Studio della sezione di Psicologia dello Sviluppo – 26 Febbraio 2010- Milano 68
Con la tua mano: l’efficacia di un training universale di apprendimento socio-emotivo in età prescolare all’interno 65
Psicologia dell’educazione. Teorie, metodi e strumenti 63
Toolkit per la valutazione delle abilità sociali ed emotive a scuola 52
Un training per la promozione della resilienza e dei comportamenti prosociali 50
A Cross-Country Network Analysis of Adolescent Resilience 44
Maestra, oggi insegno anche io! Un'esperienza di apprendimento cooperativo 43
Promuovere  la  resilienza:  un  curricolo  europeo  per  docenti  e  studenti     37
Improving SEL and prosocial behaviors in middle secondary school: The effectiveness of the PROMEHS curriculum on Italian students 36
Aspetti emotivi, sociali e comportamentali degli studenti con disturbo specifico di apprendimento 35
Teaching to Be. Un percorso verso il benessere. Workbook per il docente 31
O abordare formativă, incluzivă, la nivel de școală, a evaluării educației sociale și emoționale în UE. NESET Raport analitic. 27
The PROMEHS project: a comprehensive multi-component curriculum to promote mental health in schools 26
Con la tua mano: un programma di intervento per l’apprendimento socioemotivo nella transizione dalla scuola dell’infanzia alla scuola primaria 25
PROMEHS: un programma d’intervento per promuovere la salute mentale a scuola 24
Evermind. Educare all’attenzione e alla concentrazione nella scuola 22
Learning to Be. Development of practices and methodologies for assessing social, emotional and health skills within education systems 22
Circle time: la voce dei bambini 21
Assessment and Promotion of Social, Emotional, and Health Skills in European Schools: The Learning to Be Project 21
Narrarsi nella rete: la costruzione dell’identità 20
Arrabbiadiario. Uno strumento per promuovere le strategie di regolazione nella scuola primaria 20
R-4-5 School Readiness. Nuova Edizione Prove per l'individuazione delle abilità di base nel passaggio dalla scuola dell'infanzia alla scuola primaria 19
Promoting mental health in school: The PROMEHS project 19
Il Test of Emotion Comprehension (TEC) per bambini dai 3 ai 10 anni: Proprietà psicometriche, punteggi di riferimento e utilizzo in ambito tipico e atipico [The Test of Emotion Comprehension (TEC) for children aged 3 to 10: Factorial structure, normative scores and use in typical and atypical assessment] 19
The role of SEL in facilitating a smooth transition from kindergarten to primary school 18
Didactica metaemotivo, reglarea emotionalà, curriculum emotional 18
A multi-component curriculum to promote teachers’ mental health: Findings from the PROMEHS program 18
Arrabbiadiario. Uno strumento per promuovere le strategie di regolazione nella scuola primaria. Giornata di Studio AIP della sezione di psicologia dello sviluppo e dell'educazione 18
Toolkit for assessing social and emotional skills at school 17
Short and long term effects of a universal social-emotional learning program 17
A whole-school approach to promoting staff wellbeing 16
Sa inteligem si sa educam emotiile 15
Adolescent social emotional skills, resilience and behavioral problems during the COVID-19 pandemic: A longitudinal study in three European countries 15
A formative, inclusive, whole-school approach to the assessment of social and emotional education in the EU. Analytical report 14
Assessing the Factor Structure and Measurement Invariance of the Test of Emotion Comprehension (TEC): A Large Cross-Sectional Study with Children Aged 3-10 Years 14
Emotion Knowledge, Theory of Mind, and Language in Young Children: Testing a Comprehensive Conceptual Model 13
Measurement Invariance of Children's SEL Competencies: An Examination of the SSIS SEL Brief Scales with a Multi-Informant Sample from Six Countries 13
Benessere e competenze socio emotive in età prescolare 12
Validation of Italian students’ self-ratings on the SSIS SEL brief scales 12
Beyond PISA: Schools as Contexts for the Promotion of Children’s Mental Health and Well-Being 12
Adolescents' resilience during COVID-19 pandemic and its mediating role in the association between SEL and mental health 12
Parents as active partners in social and emotional learning at school 12
Mental health promotion in the early years: Case studies from Italy 12
Promoting Resilience in Primary Schools. Good Practice from Europe 12
Apprendimento socio-emotivo: un training di potenziamento in età prescolare. 12
Strengthening Social and Emotional Education as a core curricular area across the EU. A review of the international evidence 11
Con la tua mano: un programma di intervento per l’ apprendimento socio-emotivo nella transizione dalla scuola dell’infanzia alla scuola primaria 11
Adolescents’ Mental Health at School: The Mediating Role of Life Satisfaction 11
Identità digitale e narrazione di sé nell’era del web 10
Mental health promotion in schools: A comprehensive theoretical framework 10
The effectiveness of a school-based, universal mental health programme in six European countries 10
Changes in students' social and emotional competences following the implementation of a school-based intervention program 9
Essere E Apparire: Le Identità Digitali Costruite In Rete 9
Come potenziare le competenze socio-emotive? Un training in età prescolare 9
RESCUR Il Curriculum per promuovere la Resilienza a scuola. Guida per il docente 9
Alla ricerca dell'identità digitale. Uno studio pilota di analisi delle modalità di espressione del Sè in blog, forum e social network 9
The Development of Teachers' and Their Students' Social and Emotional Learning During the “Learning to Be Project”-Training Course in Five European Countries 9
Portraits of pre-service special education teachers: Perspectives on well-being and its association with self-efficacy and work engagement 9
Curriculum emotional – relational 9
Looking at identity construction processes in the cyberspace. A pilot study on late adolescents 9
Impact of a school mental health program on children's and adolescents' socio-emotional skills and psychosocial difficulties 9
'Miss, I got mad today!’ The Anger Diary, a tool to promote emotionregulation 9
Social inclusion and social justice: A resilience curriculum for early years and elementary schools in Europe 9
Supporting Preschoolers’ Mental Health and Academic Learning through the PROMEHS Program: A Training Study 9
Breaking the cycle: a phenomenological approach to broadening access to post-secondary education 8
Nurture groups e resilienza 8
A Resilience Curriculum for Early Years and Elementary Schools in Europe: Enhancing Quality Education 8
Looking at identity construction processes in the cyberspace. A pilot study on late adolescents 8
The IARA model as an integrative approach to promote autonomy in COPD patients through improvement of self-efficacy beliefs and illness perception: A mixed-method pilot study 8
Social inclusion and social justice: A resilience curriculum for early years and elementary schools in Europe 8
Oltre la valutazione degli apprendimenti scolastici. Un’esperienza pilota per lo sviluppo della «scuola efficace» 8
Misurare le competenze socio-emotive in età prescolare 8
A resilience curriculum for early years and primary schools in Europe: Enhancing quality education 8
RESCUR Surfing the Waves: an evaluation of a resilience programme in the early years 7
From Pisa to Santander: A Statement on Children’s Growth and Wellbeing 7
Social and Emotional Education in Primary School. Integrating Theory and Research into Practice 7
Social and emotional learning for children with learning disability: Implications for inclusion 7
The Emotion Regulation Checklist - Italian translation. Validation of parent and teacher versions 7
Book Reviews "Intelligenza emotiva e integrazione scolastica" 7
Peer education attraverso Facebook. un progetto di promozione del benessere in un campione di studenti universitari 7
Mental Health Promotion in School: An Integrated, School-Based, Whole School 7
Maestra oggi mi sono arrabbiato! L’arrabbiadiario uno strumento per promuovere le strategie di regolazione emotiva 7
The Emotion Regulation Checklist - Italian translation. Validation of parent and teacher versions 6
Curriculum Emotional – Relational 6
Circle time for social and emotional learning in primary school 6
L'alfabeto degli affetti 6
School readiness and socio-emotional readiness : a pilot study on the relation between socio-emotion competence and school readiness in kindergarten 6
Looking at identity costruction in the cyberspace. A pilot study on late adolescences 6
SR 4-5 School Readiness. Prove per l'individuazione delle abilità di base nel passaggio dalla scuola dell'infanzia alla scuola primaria 6
Un training per la promozione della resilienza e dei comportamenti prosociali 6
Identità digitale e narrazione di sè nell'era del web 5
The role of teachers' socio-emotional competence in reducing burnout through increased work engagement 5
Promoting resilience: a European curriculum for students, teacher and families 5
Evaluating the effectiveness of the PROMEHS Programme in improving students' and teachers' social and emotional competence, resilience and mental health 5
Multi-informant validity evidence for the SSIS SEL Brief Scales across six European countries 5
Social-emotional learning and students' transition from kindergarten to primary school in Italy 4
Totale 2.371
Categoria #
all - tutte 15.154
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 15.154


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2022/2023363 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 270 93
2023/20241.793 101 92 144 128 226 399 106 123 69 124 98 183
2024/2025233 157 76 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 2.389