CAVIONI, VALERIA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 2.866
AS - Asia 1.393
NA - Nord America 1.240
SA - Sud America 260
OC - Oceania 38
AF - Africa 37
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 1
Totale 5.835
Nazione #
IT - Italia 2.007
US - Stati Uniti d'America 1.190
SG - Singapore 652
CN - Cina 267
HK - Hong Kong 256
RU - Federazione Russa 243
BR - Brasile 226
NL - Olanda 100
IE - Irlanda 87
FR - Francia 83
DE - Germania 72
GB - Regno Unito 71
VN - Vietnam 58
AU - Australia 36
CA - Canada 31
CH - Svizzera 28
RO - Romania 25
GR - Grecia 24
BD - Bangladesh 23
IN - India 20
FI - Finlandia 18
ID - Indonesia 17
PT - Portogallo 15
MX - Messico 14
NO - Norvegia 14
CZ - Repubblica Ceca 12
AR - Argentina 10
PK - Pakistan 10
PL - Polonia 10
TR - Turchia 10
ES - Italia 9
IL - Israele 9
AT - Austria 8
BE - Belgio 8
IQ - Iraq 8
KR - Corea 8
PH - Filippine 8
EC - Ecuador 7
JP - Giappone 7
UA - Ucraina 7
LT - Lituania 6
MA - Marocco 6
ZA - Sudafrica 6
CL - Cile 5
MT - Malta 5
AE - Emirati Arabi Uniti 4
AZ - Azerbaigian 4
CO - Colombia 4
EG - Egitto 4
KE - Kenya 4
MW - Malawi 4
RW - Ruanda 4
UZ - Uzbekistan 4
AL - Albania 3
JO - Giordania 3
KZ - Kazakistan 3
MY - Malesia 3
SA - Arabia Saudita 3
SE - Svezia 3
SI - Slovenia 3
TN - Tunisia 3
VE - Venezuela 3
BH - Bahrain 2
BY - Bielorussia 2
CI - Costa d'Avorio 2
GE - Georgia 2
IR - Iran 2
KG - Kirghizistan 2
KH - Cambogia 2
LB - Libano 2
NZ - Nuova Zelanda 2
PE - Perù 2
PY - Paraguay 2
TT - Trinidad e Tobago 2
AO - Angola 1
BW - Botswana 1
DO - Repubblica Dominicana 1
HN - Honduras 1
JM - Giamaica 1
LA - Repubblica Popolare Democratica del Laos 1
MD - Moldavia 1
ML - Mali 1
OM - Oman 1
RE - Reunion 1
RS - Serbia 1
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 1
TH - Thailandia 1
TJ - Tagikistan 1
UY - Uruguay 1
XK - ???statistics.table.value.countryCode.XK??? 1
Totale 5.835
Città #
Ashburn 383
Singapore 291
Hong Kong 238
Milan 198
Rome 163
Beijing 127
Santa Clara 114
Bari 88
Dallas 86
Dublin 86
New York 71
Los Angeles 66
Washington 63
Padova 62
The Dalles 45
Palermo 42
Genoa 39
Boardman 36
Florence 36
Moscow 34
Naples 34
Turin 31
Bologna 28
Brescia 23
São Paulo 22
Council Bluffs 21
Frankfurt am Main 21
Munich 21
Catania 20
Ho Chi Minh City 20
Brisbane 18
Cagliari 17
Toronto 15
Enfield 14
Hanoi 13
London 13
Verona 13
Assago 12
Bucharest 12
Palembang 11
Parma 11
Düsseldorf 10
Forlì 10
Lisbon 10
Messina 10
Shanghai 10
Leverano 9
Lucca 9
Melbourne 9
Taranto 9
Venice 9
Atlanta 8
Brno 8
Brussels 8
Chennai 8
Helsinki 8
Perugia 8
Turku 8
Amsterdam 7
Belo Horizonte 7
Boston 7
Modena 7
Montreal 7
Rio de Janeiro 7
San Maurizio d'Opaglio 7
Suceava 7
Trieste 7
Vicenza 7
Arzachena 6
Athens 6
Bergamo 6
Brooklyn 6
Curinga 6
Dhaka 6
Lauterbourg 6
Minturno 6
Morano Calabro 6
Pescara 6
Pontedera 6
Salmour 6
San Gavino Monreale 6
Tokyo 6
Torremaggiore 6
Tricesimo 6
Vibo Valentia 6
York 6
Adelaide 5
Ancona 5
Arona 5
Barcelona 5
Bitonto 5
Cascina 5
Castignano 5
Guayaquil 5
Livorno 5
Meda 5
Mexico City 5
Neuenkirch 5
Nuremberg 5
Phoenix 5
Totale 3.057
Nome #
SR 4-5 School Readiness. Prove per l'individuazione delle abilità di base nel passaggio dalla scuola dell'infanzia alla scuola primaria 955
L’apprendimento sociale ed emotivo: Teorie e buone pratiche per promuovere la salute mentale a scuola 364
“Maestra oggi mi sono arrabbiato! L’aRRabbiadiario uno strumento per promuovere le strategie di regolazione emotiva” 216
Teachers' and students' changes in social and emotional competences following the implementation of Promehs: A European program for promoting mental health at schools 163
Con la tua mano: l’efficacia di un training universale di apprendimento socio-emotivo in età prescolare all’interno 125
Maestra, oggi insegno anche io! Un'esperienza di apprendimento cooperativo 123
Arrabbiadiario uno strumento per promuovere le strategie di regolazione emotiva nella scuola primaria. Poster presentato a AIP Giornate di Studio della sezione di Psicologia dello Sviluppo – 26 Febbraio 2010- Milano 110
Il Test of Emotion Comprehension (TEC) per bambini dai 3 ai 10 anni: Proprietà psicometriche, punteggi di riferimento e utilizzo in ambito tipico e atipico [The Test of Emotion Comprehension (TEC) for children aged 3 to 10: Factorial structure, normative scores and use in typical and atypical assessment] 105
Psicologia dell’educazione. Teorie, metodi e strumenti 92
Circle time: la voce dei bambini 83
Promuovere  la  resilienza:  un  curricolo  europeo  per  docenti  e  studenti     80
Toolkit per la valutazione delle abilità sociali ed emotive a scuola 79
A Cross-Country Network Analysis of Adolescent Resilience 74
Un training per la promozione della resilienza e dei comportamenti prosociali 70
Aspetti emotivi, sociali e comportamentali degli studenti con disturbo specifico di apprendimento 69
Teaching to Be. Un percorso verso il benessere. Workbook per il docente 67
Assessment and Promotion of Social, Emotional, and Health Skills in European Schools: The Learning to Be Project 59
Improving SEL and prosocial behaviors in middle secondary school: The effectiveness of the PROMEHS curriculum on Italian students 53
Narrarsi nella rete: la costruzione dell’identità 52
Adolescent social emotional skills, resilience and behavioral problems during the COVID-19 pandemic: A longitudinal study in three European countries 52
A multi-component curriculum to promote teachers’ mental health: Findings from the PROMEHS program 51
Arrabbiadiario. Uno strumento per promuovere le strategie di regolazione nella scuola primaria. Giornata di Studio AIP della sezione di psicologia dello sviluppo e dell'educazione 51
Evermind. Educare all’attenzione e alla concentrazione nella scuola 50
The PROMEHS project: a comprehensive multi-component curriculum to promote mental health in schools 49
Assessing the Factor Structure and Measurement Invariance of the Test of Emotion Comprehension (TEC): A Large Cross-Sectional Study with Children Aged 3-10 Years 49
A whole-school approach to promoting staff wellbeing 49
Arrabbiadiario. Uno strumento per promuovere le strategie di regolazione nella scuola primaria 49
Didactica metaemotivo, reglarea emotionalà, curriculum emotional 47
Sa inteligem si sa educam emotiile 47
O abordare formativă, incluzivă, la nivel de școală, a evaluării educației sociale și emoționale în UE. NESET Raport analitic. 46
A Resilience Curriculum for Early Years and Elementary Schools in Europe: Enhancing Quality Education 46
Social inclusion and social justice: A resilience curriculum for early years and elementary schools in Europe 46
Adolescents' resilience during COVID-19 pandemic and its mediating role in the association between SEL and mental health 46
What is the Role of Technologies for Inclusive Education? A Systematic Review 45
R-4-5 School Readiness. Nuova Edizione Prove per l'individuazione delle abilità di base nel passaggio dalla scuola dell'infanzia alla scuola primaria 44
Strengthening Social and Emotional Education as a core curricular area across the EU. A review of the international evidence 43
Identità digitale e narrazione di sé nell’era del web 41
Nurture groups e resilienza 41
Short and long term effects of a universal social-emotional learning program 41
Learning to Be. Development of practices and methodologies for assessing social, emotional and health skills within education systems 41
'Miss, I got mad today!’ The Anger Diary, a tool to promote emotionregulation 41
Benessere e competenze socio emotive in età prescolare 40
Toolkit for assessing social and emotional skills at school 40
PROMEHS: un programma d’intervento per promuovere la salute mentale a scuola 40
The Development of Teachers' and Their Students' Social and Emotional Learning During the “Learning to Be Project”-Training Course in Five European Countries 39
Measurement Invariance of Children's SEL Competencies: An Examination of the SSIS SEL Brief Scales with a Multi-Informant Sample from Six Countries 39
Higher Education Learning Methodologies and Technologies Online 39
Apprendimento socio-emotivo: un training di potenziamento in età prescolare. 39
Alla ricerca dell'identità digitale. Uno studio pilota di analisi delle modalità di espressione del Sè in blog, forum e social network 38
Looking at identity construction processes in the cyberspace. A pilot study on late adolescents 38
Con la tua mano: un programma di intervento per l’apprendimento socioemotivo nella transizione dalla scuola dell’infanzia alla scuola primaria 38
A formative, inclusive, whole-school approach to the assessment of social and emotional education in the EU. Analytical report 37
Beyond PISA: Schools as Contexts for the Promotion of Children’s Mental Health and Well-Being 37
Changes in students' social and emotional competences following the implementation of a school-based intervention program 36
The role of SEL in facilitating a smooth transition from kindergarten to primary school 36
Con la tua mano: un programma di intervento per l’ apprendimento socio-emotivo nella transizione dalla scuola dell’infanzia alla scuola primaria 36
Emotion Knowledge, Theory of Mind, and Language in Young Children: Testing a Comprehensive Conceptual Model 36
Promoting mental health in school: The PROMEHS project 35
Adolescents’ Mental Health at School: The Mediating Role of Life Satisfaction 34
A resilience curriculum for early years and primary schools in Europe: Enhancing quality education 34
Promoting Resilience in Primary Schools. Good Practice from Europe 34
Essere E Apparire: Le Identità Digitali Costruite In Rete 33
Looking at identity construction processes in the cyberspace. A pilot study on late adolescents 33
Validation of Italian students’ self-ratings on the SSIS SEL brief scales 32
Essere e apparire: le identità digitali costruite in rete 32
Un training per la promozione della resilienza e dei comportamenti prosociali 32
Curriculum Emotional – Relational 31
Breaking the cycle: a phenomenological approach to broadening access to post-secondary education 31
Curriculum emotional – relational 31
Social inclusion and social justice: A resilience curriculum for early years and elementary schools in Europe 31
SR 4-5 School Readiness. Prove per l'individuazione delle abilità di base nel passaggio dalla scuola dell'infanzia alla scuola primaria 31
Social and Emotional Education in Primary School. Integrating Theory and Research into Practice 30
Circle time for social and emotional learning in primary school 30
Mental Health Promotion in School: An Integrated, School-Based, Whole School 30
Parents as active partners in social and emotional learning at school 30
Promoting resilience: a European curriculum for students, teacher and families 30
Evaluating the effectiveness of the PROMEHS Programme in improving students' and teachers' social and emotional competence, resilience and mental health 30
Mental health promotion in schools: A comprehensive theoretical framework 29
Portraits of pre-service special education teachers: Perspectives on well-being and its association with self-efficacy and work engagement 29
Impact of a school mental health program on children's and adolescents' socio-emotional skills and psychosocial difficulties 29
Oltre la valutazione degli apprendimenti scolastici. Un’esperienza pilota per lo sviluppo della «scuola efficace» 29
Maestra oggi mi sono arrabbiato! L’arrabbiadiario uno strumento per promuovere le strategie di regolazione emotiva 29
Social-emotional learning and students’ transition from kindergarten to primary school in Italy 29
From Pisa to Santander: A Statement on Children’s Growth and Wellbeing 28
Social and emotional learning for children with learning disability: Implications for inclusion 28
Misurare le competenze socio-emotive in età prescolare 28
Supporting Preschoolers’ Mental Health and Academic Learning through the PROMEHS Program: A Training Study 28
RESCUR Il Curriculum per promuovere la Resilienza a scuola. Guida per il docente 27
The effectiveness of a school-based, universal mental health programme in six European countries 27
Mental health promotion in the early years: Case studies from Italy 27
The Emotion Regulation Checklist - Italian translation. Validation of parent and teacher versions 26
Come potenziare le competenze socio-emotive? Un training in età prescolare 26
The Emotion Regulation Checklist - Italian translation. Validation of parent and teacher versions 26
The role of teachers' socio-emotional competence in reducing burnout through increased work engagement 26
Book Reviews "Intelligenza emotiva e integrazione scolastica" 26
The IARA model as an integrative approach to promote autonomy in COPD patients through improvement of self-efficacy beliefs and illness perception: A mixed-method pilot study 26
School readiness and socio-emotional readiness : a pilot study on the relation between socio-emotion competence and school readiness in kindergarten 25
Promoting Resilience: A European Curriculum for Students, Teachers and Families 25
Peer education attraverso Facebook. un progetto di promozione del benessere in un campione di studenti universitari 24
Multi-informant validity evidence for the SSIS SEL Brief Scales across six European countries 24
Totale 5.817
Categoria #
all - tutte 35.117
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 35.117


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2022/2023363 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 270 93
2023/20241.793 101 92 144 128 226 399 106 123 69 124 98 183
2024/20252.480 157 83 128 125 107 255 232 185 532 186 256 234
2025/20261.339 224 237 244 340 195 99 0 0 0 0 0 0
Totale 5.975