NARDONE, GIANLUCA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 5.410
NA - Nord America 5.150
AS - Asia 3.462
SA - Sud America 381
AF - Africa 49
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 17
OC - Oceania 11
Totale 14.480
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 5.091
CN - Cina 1.399
IE - Irlanda 1.276
SG - Singapore 1.158
IT - Italia 927
UA - Ucraina 919
SE - Svezia 703
RU - Federazione Russa 371
HK - Hong Kong 370
BR - Brasile 310
FR - Francia 268
AT - Austria 233
DE - Germania 214
FI - Finlandia 184
TR - Turchia 169
IN - India 137
GB - Regno Unito 126
VN - Vietnam 102
BE - Belgio 44
CA - Canada 32
NL - Olanda 28
AR - Argentina 23
CZ - Repubblica Ceca 23
BD - Bangladesh 21
ZA - Sudafrica 21
ES - Italia 19
MX - Messico 19
PT - Portogallo 19
EU - Europa 17
ID - Indonesia 15
JP - Giappone 15
PL - Polonia 15
TH - Thailandia 14
CH - Svizzera 13
CL - Cile 12
CO - Colombia 12
IQ - Iraq 12
EC - Ecuador 10
NZ - Nuova Zelanda 7
LT - Lituania 6
PH - Filippine 6
GR - Grecia 5
PK - Pakistan 5
UZ - Uzbekistan 5
VE - Venezuela 5
AU - Australia 4
EG - Egitto 4
KE - Kenya 4
LV - Lettonia 4
MA - Marocco 4
RO - Romania 4
TN - Tunisia 4
UY - Uruguay 4
AM - Armenia 3
DZ - Algeria 3
ET - Etiopia 3
KR - Corea 3
MY - Malesia 3
OM - Oman 3
PY - Paraguay 3
SA - Arabia Saudita 3
AE - Emirati Arabi Uniti 2
AL - Albania 2
BN - Brunei Darussalam 2
BW - Botswana 2
HN - Honduras 2
LK - Sri Lanka 2
PA - Panama 2
PS - Palestinian Territory 2
SI - Slovenia 2
SY - Repubblica araba siriana 2
AO - Angola 1
BB - Barbados 1
BH - Bahrain 1
BO - Bolivia 1
BT - Bhutan 1
BY - Bielorussia 1
GH - Ghana 1
GT - Guatemala 1
HU - Ungheria 1
IL - Israele 1
IR - Iran 1
KZ - Kazakistan 1
MK - Macedonia 1
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 1
MT - Malta 1
MW - Malawi 1
NG - Nigeria 1
NP - Nepal 1
PE - Perù 1
QA - Qatar 1
RS - Serbia 1
SV - El Salvador 1
TT - Trinidad e Tobago 1
TW - Taiwan 1
Totale 14.480
Città #
Dublin 1.274
Chandler 844
Jacksonville 638
Singapore 520
Nyköping 487
Dearborn 426
Hong Kong 361
Nanjing 300
Beijing 294
Ashburn 253
Vienna 229
Dallas 226
Ann Arbor 156
Santa Clara 156
Princeton 138
Wilmington 135
Foggia 127
Nanchang 123
San Mateo 109
The Dalles 105
New York 91
Woodbridge 73
Shenyang 72
Des Moines 65
Los Angeles 65
Rome 65
Helsinki 59
Moscow 59
Tianjin 55
Hebei 53
Bari 52
Council Bluffs 50
Brussels 42
Boardman 41
Munich 41
Changsha 39
Jiaxing 39
Kunming 38
Ho Chi Minh City 37
Hangzhou 32
São Paulo 31
Jinan 29
Shanghai 26
Hanoi 24
Milan 22
Lanzhou 21
Ningbo 21
Guangzhou 20
Redwood City 20
Auburn Hills 19
Changchun 19
Bologna 18
Seattle 17
Pune 16
Orange 15
Tokyo 14
Turku 14
Brno 13
Hilden 13
Naples 13
Wageningen 13
Zhengzhou 13
Boston 12
Florence 12
Kocaeli 12
Stevenage 12
Cisano Bergamasco 11
Brooklyn 10
Mestre 10
Napoli 10
Taizhou 10
Warsaw 10
Brasília 9
Columbus 9
Rio de Janeiro 9
Stockholm 9
Ankara 8
Falkenstein 8
Fuzhou 8
London 8
Manfredonia 8
Nuremberg 8
Philadelphia 8
San Francisco 8
San Severo 8
Turin 8
Washington 8
Brescia 7
Lausanne 7
Molfetta 7
Montreal 7
Norwalk 7
Olomouc 7
Padova 7
Porto Alegre 7
Bitonto 6
Bogotá 6
Guayaquil 6
Hanover 6
Johannesburg 6
Totale 8.699
Nome #
Italian Consumers’ Perception towards Insect Food with a Neuromarketing Approach 214
Drivers of eco-innovation in the wine industry 152
What drives the adoption of new technologies in Italian wine industry 152
Global trade dynamics in table grapes 150
Competitiveness and vertical coordination in the Apulian Agro-Food System 147
Il ruolo della comunicazione e della divulgazione scientifica nel funzionamento di un sistema di ricerca sugli alimenti funzionali 147
Consumer purchasing behaviour towards fish and seafood products. Patterns and insights from a sample of international studies 146
Drivers of grain price volatility: a cursory critical review 143
Neuromarketing empirical approaches and food choice: A systematic review 141
Competitività dell’industria casearia pugliese e approvvigionamento di latte locale 137
Introduzione 137
Consumers' visual attention for functional food products - an exploratory study from a sample of Italian consumers 137
Consumer preferences for sustainably produced milk: the importance of certification 136
Emerging trends in European food, diets and food industry 136
Un quadro sinottico della filiera cerealicolo-molitorio-pastaria in Puglia 135
Supplements consumption, health oriented behaviour and beyond 135
Organizzazione, innovazione e competitività nel sistema agro-alimentare: aspetti teorici ed implicazioni strategiche 134
Can Organic Wine be a profitable Differentiation Strategy? 133
La disponibilità a pagare per il pomodoro IGP di Pachino: la rilevanza del marchio di origine, Dipartimento PRIME. Università di Foggia 133
Innovative quality-based strategies for the agri-food sector 133
Credence attributes and consumer confidence: a TPB analysis including trust 132
Consumers' acceptance and preferences for nutrition-modified and functional dairy products: A systematic review 131
Consumers' visual attention for food label – an exploratory study from Italian consumers. 131
a fuzzy cognitive map technique to design a long term policy for interdisciplinary research on functional foods 130
An application of the Analysis of the Life Cycle Assessment to some Italian wineries 130
Wine and tourism sectors: looking for synergies 128
Il marketing come strategia per la valorizzazione delle produzioni alimentari 127
Analisi del mercato italiano dei vini Syrah 127
Politiche per il distretto del pomodoro da industria e prospettive di gestione delle risorse idriche 126
Modelli di coordinamento verticale compatibili con lo sviluppo di filiere bio-energetiche 124
Il capitale sociale nelle politiche di sviluppo rurale: l’esperienza dell’I.C. Leader + in provincia di Foggia 122
Crescita nei consumi di IV gamma. Un’applicazione del modello AIDS alla domanda italiana di ortofrutta 121
Trade competitiveness in table grapes: A global view 121
Agricultural trade in the Mediterranean area: actual framework and mid-tem perspectives 120
Potenzialità di sviluppo e sostenibilità socio-economica e ambientale del settore delle bioraffinerie in provincia di Foggia 120
How does the search for knowledge drive firms’ eco-innovation? Evidence from the wine industry 120
Effetti redistributivi della politica agricola comune 119
can organic be a profitable differentiation strategy for italian wine firms? 119
Trends in EU Consumers’ Attitude Towards Fresh-cut Fruit and Vegetables 119
New Technologies and Sustainability in The Italian Wine Industry 118
La valutazione dei corsi di studio nell’ambito del progetto CampusOne: la fase di autovalutazione. 117
The mediational role of trust between pro-environmental behaviour and intention to consume organic milk 117
Situazione e prospettive dell’agricoltura biologica in provincia di Foggia 117
The Use of Agro-Food Chain By-Products and Foods of Plant Origin to Obtain High-Value-Added Foods 116
The Welfare Effect of the New Cap Cereals Regime: A Comment 115
Certification labels versus convenience formats: What drives the market in aquaculture products? 115
The University as a learning institution: the case of quality assessment of Italian academic programs 114
Vincoli, opportunità e strategie per l’esportazione dell’olio di oliva "Dauno" 114
Effects of search attributes on price variability: empirical evidence for wines from Puglia region 114
Motives underlying sustainable milk consumption: an analysis using an extended Food Choice Questionnaire 114
Food Innovations and Consumers' Acceptance: the case of nanotechnologies in food 113
Supplement consumption. health oriented behaviour and beyond 112
Struttural di Mercato e Comportamento strategico nel settore del vino italiano 111
Il metodo del costo del viaggio nella stima dei servizi offerti dai parchi naturali: aspetti teorici ed applicativi 110
Il quadro istituzionale: regole formali ed informali. 109
Strategie di marketing territoriale per la valorizzazione delle produzioni agro-alimentari del Subappennino Dauno 108
Consumers’ Trade-Off between Nutrition and Health Claims under Regulation 1924/2006: Insights from a Choice Experiment Analysis. 108
The Impact Of Short Supply Chain On Adult Obesity In Italy 108
Una proposta metodologica per il monitoraggio ambientale dell’area lagunare Lesina-Varano 107
Adult Obesity and Food Access in Italy an Empirical Analysis 107
Modeling bio-refinery industry in rural areas: an environmental and economic evaluation of the sustainability of various policy options 106
Does the alternative food supply network affect the human health? 106
Surgelati 105
market power and price competition in the italian wine market 105
Il cambiamento tecnologico nei sistemi agricoli locali: il caso del pomodoro da industria 104
Explaining consumer purchase behavior for organic milk: Including trust and green self-identity within the theory of planned behavior 104
Partenariato locale e capitale relazionale “potenziale” in provincia di Foggia 103
Il quadro teorico di riferimento 102
La valutazione dell’OCM Ortofrutta: I rapporti regionali – Puglia 102
La domanda di innovazione nella filiera agroalimentare in Puglia 102
Italian Premium Red Wine Demand, the Effect of Denominations of Origin, An Almost Ideal Demand System Using Scanner Data 101
On the effects of search attributes on price variability: An empirical investigation on quality wines 101
Stato attuale e prospettive dell’agroalimentare in Puglia 101
Stato attuale e prospettive dell’Agroalimentare in Puglia 100
L’industria pastaria in Puglia 100
Valutazione economica della risorsa idrica nell'agricoltura della Capitanata 99
Italian wine demand and differentiation effect of geographical indications 99
La sostenibilità economico-ambientale dell’agricoltura irrigua italiana 98
Una strategia territoriale per la valorizzazione delle produzioni agro-alimentari nell'area Equal SARA 98
Prospettive della certificazione di qualità secondo la “Vision 2000” nell’industria alimentare pugliese 98
La proposta di riforma della politica del grano duro e i suoi effetti per l’agricoltura di Capitanata 98
Parents’ trust in food safety and their intentions about children's feed 98
Improving market efficiency for Syrah wines. Italian supply and demand analysis for efficient marketing strategies 97
Manuale di valutazione dell’impatto sul paesaggio di progetti, opere e sistemi di interventi 97
geographical indication and foreign competition in Italian wine market, with and without homebias 97
L'effetto della filiera corta sul livello di obesità in Italia 97
Italian Consumers’ attitudes toward alternative food made with insects as ingredients 97
Economic Consequences of Investing in Anti-HCV Antiviral Treatment from the Italian NHS Perspective: A Real-World-Based Analysis of PITER Data. 97
Rural Development and Quality of Institutions in Albania 96
Partenariato locale e capitale relazionale "potenziale" in provincia di Foggia 95
La valutazione e il monitoraggio delle politiche agricole a scala provinciale: strumenti conoscitivi indispensabili per una corretta governance del territorio 95
Relazioni tra Territorio e Competitività delle imprese agro-alimentari: Teoria ed Applicazione dei Distretti Rurali e dei Distretti Agro-Alimentari di Qualità 94
Strategie e capacità competitiva delle imprese di condizionamento dell’ortofrutta in Puglia 93
The Synergies of the Italian Wine and Tourism Sectors 93
Dotazione territoriale e competitività del sistema agro-alimentare: un'analisi in provincia di Foggia 93
Tra condizionalità e competitività: la rilevazione delle esigenze di consulenza delle aziende agricole pugliesi 92
La filiera orticola albanese. Un’analisi per filiera 92
Assessing the role of regional labels for consumers 92
La filiera olivicolo-olearia 91
Programmazione negoziata e sviluppo rurale 89
Totale 11.536
Categoria #
all - tutte 72.487
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 72.487


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021767 0 0 0 0 0 94 203 17 241 174 24 14
2021/2022870 123 3 22 20 66 29 31 69 107 120 34 246
2022/20233.500 317 173 171 268 176 345 49 253 1.530 45 87 86
2023/2024616 93 22 47 30 55 167 25 54 9 24 21 69
2024/20252.279 127 40 74 75 106 268 210 112 621 154 278 214
2025/20261.839 309 378 445 484 206 17 0 0 0 0 0 0
Totale 14.916