Sfoglia per Autore  

Opzioni
Mostrati risultati da 1 a 20 di 40
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Study on the synergic effect of natural compounds on the microbial quality decay of packed fish hamburger 1-gen-2008 Corbo, MARIA ROSARIA; Speranza, Barbara; Filippone, Alfonso; Granatiero, S.; Conte, Amalia; Sinigaglia, MILENA GRAZIA RITA; DEL NOBILE, MATTEO ALESSANDRO
Study on Bioactivity of Cell-Free Filtrates From Dairy Propionibacteria 1-gen-2014 Filippone, Alfonso; Sinigaglia, MILENA GRAZIA RITA; Altieri, Clelia
Enquete sur les connaissances des patients et des aidants sur l'épilepsie 1-gen-2015 Albano, Mg; Filippone, A; Specchio, Lm
L’esperienza del percorso “L’ora della felicità” all’interno del curricolo della Scuola Foscolo-Gabelli 1-gen-2021 Ruggiero, F.; Torregrossa, T.; Filippone, A.
I DADA TEAMS: un'esperienza di didattica innovativa 1-gen-2021 Dato, D.; Cardone, S.; Di Pumpo, M.; Filippone, A.; Paoletti, F.; Romano, C.; Ruggiero, F.
What do students think about evaluation at school? And teachers in training? Reflections and meta-reflections for well-being at school. 1-gen-2023 Filippone, A.; Carangella, V.
Cooperative learning in virtual worlds: An innovative teaching and learning experience for STEAM education 1-gen-2023 Filippone, A.; Montepeloso, E. A.; Leone, R.; Bevilacqua, A.
Virtual Worlds and Eduverse: a reflection on the body, space and learning in the metaverse 1-gen-2023 Filippone, A.; Ferrulli, M.; Bevilacqua, A.
Divulgazione scientifica e didattica della Microbiologia. Un modello di didattica innovativa in una scuola secondaria di primo grado 1-gen-2023 Filippone, A.; Bevilacqua, A.
The interactive and digital box for study management: an innovative and inclusive teaching tool for students with Special Educational Needs 1-gen-2024 Filippone, A.; Bevilacqua, A.; Di Fuccio, R.
Virtual worlds and intelligent tutoring systems for learning motivation: a narrative review 1-gen-2024 Filippone, Alfonso; Barbieri, Umberto; Marsico, Emanuele; Nadim, Muhammad Amin; Di Fuccio, Raffaele
Lego-Kintsugi: una nuova metodologia didattico-educativa per valorizzare le life skills e le digital life skills, creare benessere ed educare alla felicità 1-gen-2024 Filippone, A.; Bevilacqua, A.; Di Fuccio, R.
Teaching and Learning in 3D Virtual Worlds integrated with Intelligent Tutoring Systems: New perspectives for Virtual Reality, Eduverse and Artificial Intelligence in Education 1-gen-2024 Filippone, A.; Barbieri, U.; Marsico, E.; De Carlo, M. E.; Di Fuccio, R.
Artificial intelligence and gender stereotypes: reflections, perpectives and digital innovation for inclusion at school 1-gen-2024 Filippone, A.; Papa, G.
Lego-Kintsugi: a new teaching and educational methodology to enhance life skills and digital life skills, create well-being and educate happiness 1-gen-2024 Filippone, A.; Bevilacqua, A.
The importance of movement in DADA methodology to promote school well-being and meaningful learning 1-gen-2024 Filippone, Alfonso
Lactobacilli and Bifidobacteria: A Parapostbiotic Approach to Study and Explain Their Mutual Bioactive Influence 1-gen-2024 Altieri, C.; Filippone, A.; Bevilacqua, A.; Corbo, M. R.; Sinigaglia, M.
Can 3D Virtual Worlds Be Used as Intelligent Tutoring Systems to Innovate Teaching and Learning Methods? Future Challenges and Possible Scenarios for Metaverse and Artificial Intelligence in Education 1-gen-2025 Filippone, Alfonso; Umberto, Barbieri; Marsico, Emanuele; Bevilacqua, Antonio; De Carlo Maria Ermelinda, ; Di Fuccio, Raffaele
Benessere, Felicità e Inclusione. Nuovi Scenari per l’Orientamento a Scuola. 1-gen-2025 Filippone, Alfonso
Inquiry Based-Learning: un nuovo modo di fare scienza a scuola. Un caso pratico applicativo ai percorsi per le competenze trasversali e l’orientamento. 1-gen-2025 Bevilacqua, Antonio; Celeste Malerba, Maria; Filippone, Alfonso
Mostrati risultati da 1 a 20 di 40
Legenda icone

  •  file ad accesso aperto
  •  file disponibili sulla rete interna
  •  file disponibili agli utenti autorizzati
  •  file disponibili solo agli amministratori
  •  file sotto embargo
  •  nessun file disponibile