SULLA, FRANCESCO

SULLA, FRANCESCO  

Dipartimento di Studi Umanistici, Lettere, Beni Culturali, Scienze della Formazione  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 53 (tempo di esecuzione: 0.016 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
A first contribution to the validation of the italian version of the behavioral pain scale in sedated, intubated, and mechanically ventilated paediatric patients 1-gen-2018 Sulla, F.; La Chimia, M.; Barbieri, L.; Gigantiello, A.; Iraci, C.; Virgili, G.; Artioli, G.; Sarli, L.
A review of recent large-scale systematic UK classroom observations, method and findings, utility and impact 1-gen-2020 Apter, B.; Sulla, F.; Swinson, J.
A systematic review of the role of teachers’ support in promoting socially shared regulatory strategies for learning 1-gen-2023 Sulla, F.; Monacis, D.; Limone, P.
A Tool for the Evaluation of Hikikomori Risk in Italian Adolescents: A first Contribution to its Validation 1-gen-2020 Sulla, F.; Masi, A.; Renati, R.; Bonfiglio, S.; Rollo, D.
ADAPTATION OF THE TECHNOSTRAIN SUBSCALE OF THE CUESTIONARIO DE TECNOESTRÉS [TECHNOSTRESS QUESTIONNAIRE] IN A GROUP OF ITALIAN TEACHERS 1-gen-2024 Sulla, F.; Fantinelli, S.; Ragni, B.; Galanti, T.; Rollo, D.
An exploratory study on the relationship between video game addiction and the constructs of coping and resilience 1-gen-2020 Salvatore Bonfiglio, N.; Costa, S.; Sulla, F.; Renati, R.; Rollo, D.; Pietronilla Penna, M.
Analisi funzionale dei comportamenti di approvazione e disapprovazione nelle interazioni insegnante-allievo: una rassegna 1-gen-2013 Sulla, Francesco; Rollo, Dolores
Approvazione in forma scritta a scuola: effetti sull’apprendimento e sul comportamento 1-gen-2013 Sulla, F; Rollo, Dolores; Perini, Silvia
Approvazioni e disapprovazioni dell’insegnante e gestione efficace dei comportamenti problema in classe 1-gen-2012 Sulla, F; Perini, Silvia
Circle time: la voce dei bambini 1-gen-2024 Di Fuccio, R.; Sulla, F.; Cavioni, V
Counselling e ri-abilitazione scolastica: Quali prospettive per lo psicologo a scuola? 1-gen-2016 Rollo, D.; Sulla, F.; Armenia, E.; Ferrari, S.
Editorial: Career development in the educational system 1-gen-2023 Parola, Anna; Marcionetti, Jenny; Sulla, Francesco; Wong, Lawrence P W
Effetti dell’approvazione in forma scritta sulla performance accademica 1-gen-2013 Sulla, F; Rollo, Dolores; Cattivelli, Roberto; Perini, Silvia
Exploring Attitudes toward Sustainability Education in a Group of Italian Preservice Teachers: The Role of Environmental Identity and Sense of Community Responsibility 1-gen-2024 Sulla, F.; Fantinelli, S.; Toto, G. A.; Peconio, G.; Esposito, C.
Factors associated with and impact of burnout in nursing and residential home care workers for the elderly 1-gen-2018 Harrad, R.; Sulla, F.
Gli effetti del cueing system e del Visual Performance Feedback sull’utilizzo delle approvazioni da parte dell’insegnante in classe 1-gen-2013 Sulla, F
Gli effetti di un training breve volto a modificare i feedback verbali di un gruppo di insegnanti di scuola primaria 1-gen-2015 Sulla, Francesco; Armenia, Eusebia; Eramo, Pier Paolo; Rollo, Dolores
Has the COVID-19 Pandemic Affected Cyberbullying and Cybervictimization Prevalence among Children and Adolescents? A Systematic Review 1-gen-2023 Sorrentino, A.; Sulla, F.; Santamato, M.; di Furia, M.; Toto, G. A.; Monacis, L.
Italian students and the Grit-S : A self-report questionnaire for measuring perseverance and passion for long-term goals 1-gen-2018 Sulla, Francesco; Renati, Roberta; Bonfiglio, Salvo; Rollo, Dolores
Italian Validation of the Online Student Engagement Scale (OSE) in Higher Education 1-gen-2023 Sulla, F.; Harrad, R.; Tontodimamma, A.; Limone, P.; Aquino, A.