Sfoglia per Autore  

Opzioni
Mostrati risultati da 1 a 20 di 53
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Approvazioni e disapprovazioni dell’insegnante e gestione efficace dei comportamenti problema in classe 1-gen-2012 Sulla, F; Perini, Silvia
Positive Psychology at School: the effect of cueing system and Visual Performance Feedback on teacher use of approval in the classroom 1-gen-2013 Sulla, F
Approvazione in forma scritta a scuola: effetti sull’apprendimento e sul comportamento 1-gen-2013 Sulla, F; Rollo, Dolores; Perini, Silvia
Effetti dell’approvazione in forma scritta sulla performance accademica 1-gen-2013 Sulla, F; Rollo, Dolores; Cattivelli, Roberto; Perini, Silvia
Analisi funzionale dei comportamenti di approvazione e disapprovazione nelle interazioni insegnante-allievo: una rassegna 1-gen-2013 Sulla, Francesco; Rollo, Dolores
Gli effetti del cueing system e del Visual Performance Feedback sull’utilizzo delle approvazioni da parte dell’insegnante in classe 1-gen-2013 Sulla, F
The effect of written approval on Italian students’ academic performance in higher education 1-gen-2014 Sulla, F; Harrop, Alex; Rollo, Dolores; Calestani, Caterina; Perini, Silvia
Gli effetti di un training breve volto a modificare i feedback verbali di un gruppo di insegnanti di scuola primaria 1-gen-2015 Sulla, Francesco; Armenia, Eusebia; Eramo, Pier Paolo; Rollo, Dolores
La disposizione dei banchi: effetti e rapporto con le attività in classe 1-gen-2016 Jotta, V.; Sulla, F.; Rollo, D.
Counselling e ri-abilitazione scolastica: Quali prospettive per lo psicologo a scuola? 1-gen-2016 Rollo, D.; Sulla, F.; Armenia, E.; Ferrari, S.
Maternal talk in cognitive development: relations between psychological lexicon, semantic development, empathy, and temperament 1-gen-2016 Rollo, D.; Sulla, F.
Validation of the Italian version of the critical pain observation tool in brain-injured critically ill adults 1-gen-2017 Sulla, F.; de Souza Ramos, N.; Terzi, N.; Trenta, T.; Uneddu, M.; Cruces, M. A. Z.; Sarli, L.
The construction of self in relationships: Narratives and references to mental states during picture-book reading interactions between mothers and children 1-gen-2017 Rollo, D.; Longobardi, E.; Spataro, P.; Sulla, F.
A first contribution to the validation of the italian version of the behavioral pain scale in sedated, intubated, and mechanically ventilated paediatric patients 1-gen-2018 Sulla, F.; La Chimia, M.; Barbieri, L.; Gigantiello, A.; Iraci, C.; Virgili, G.; Artioli, G.; Sarli, L.
“Could I return to my life?” Integrated Narrative Nursing Model in Education (INNE) 1-gen-2018 Artioli, G.; Foa, C.; Cosentino, C.; Sulla, F.; Sollami, A.; Taffurelli, C.
Factors associated with and impact of burnout in nursing and residential home care workers for the elderly 1-gen-2018 Harrad, R.; Sulla, F.
Italian students and the Grit-S : A self-report questionnaire for measuring perseverance and passion for long-term goals 1-gen-2018 Sulla, Francesco; Renati, Roberta; Bonfiglio, Salvo; Rollo, Dolores
The effect of increasing written approval on Italian students’ academic performance in higher education 1-gen-2018 Sulla, F.; Rollo, D.; Cattivelli, R.; Harrop, A.
Natural Rates of Teachers' Approval and Disapproval in Italian Primary and Secondary Schools Classroom 1-gen-2019 Sulla, Francesco; Armenia, Eusebia; Rollo, Dolores
Spiritual care in nursing: An overview of the measures used to assess spiritual care provision and related factors amongst nurses 1-gen-2019 Harrad, R.; Cosentino, C.; Keasley, R.; Sulla, F.
Mostrati risultati da 1 a 20 di 53
Legenda icone

  •  file ad accesso aperto
  •  file disponibili sulla rete interna
  •  file disponibili agli utenti autorizzati
  •  file disponibili solo agli amministratori
  •  file sotto embargo
  •  nessun file disponibile