CAVIONI, VALERIA

CAVIONI, VALERIA  

Dipartimento di Scienze Sociali  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 109 (tempo di esecuzione: 0.034 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
'Miss, I got mad today!’ The Anger Diary, a tool to promote emotionregulation 1-gen-2011 Renati, Roberta; Cavioni, Valeria; Zanetti, MARIA ASSUNTA
A Cross-Country Network Analysis of Adolescent Resilience 1-gen-2021 Höltge, Jan; Theron, Linda; Cowden, Richard G.; Govender, Kaymarlin; Maximo, Sally I.; Carranza, Jennifer S.; Kapoor, Bhumika; Tomar, Aakanksha; van Rensburg, Angelique; Lu, Shuang; Hu, Hongwei; Cavioni, Valeria; Agliati, Alessia; Grazzani, Ilaria; Smedema, Yoel; Kaur, Gunjanpreet; Hurlington, Kingsley G.; Sanders, Jackie; Munford, Robyn; Colomeischi, Aurora A.; Panter-Brick, Catherine; Sarathamani, Sinthu; Boratne, Abhijit V.; Avudaiappan, Sankaran; Patil, Rajkumar; Borualogo, Ihsana; Katisi, Masego; Jefferies, Philip; Ungar, Michael
A formative, inclusive, whole-school approach to the assessment of social and emotional education in the EU. Analytical report 1-gen-2021 Cefai, C; Downes, P; Cavioni, V
A multi-component curriculum to promote teachers’ mental health: Findings from the PROMEHS program 1-gen-2023 Cavioni, Valeria; Grazzani, Ilaria; Ornaghi, Veronica; Agliati, Alessia; Gandellini, Sabina; Cefai, Carmel; Camilleri, Liberato; Bartolo, Paul; Tatalović Vorkapić, Sanja; Golob, Lana; Poulou, Maria; Martinsone, Baiba; Supe, Inga; Simões, Celeste; Lebre, Paula; Colomeischi, Adina; Rusu, Petruta; Acostoaie, Lidia; Vintur, Tatiana; Conte, Elisabetta
A Resilience Curriculum for Early Years and Elementary Schools in Europe: Enhancing Quality Education 1-gen-2014 Cefai, C.; Matsopoulos, A.; Bartolo, ; P., Galea; Gavogiannaki, M. A.; Zanetti, MARIA ASSUNTA; Renati, Roberta; Cavioni, Valeria; Miljevic Ridicki, R.; Pavin Ivanec, T.; Saric, M.; Kimber, B. Eriksson C.; Simoes, C.; Lebre, P. .
A resilience curriculum for early years and primary schools in Europe: Enhancing quality education 1-gen-2014 Cefai, C; Matsopoulos, A; Bartolo, P; Galea, K; Gavogiannaki, M; Zanetti, Ma; Renati, R; Cavioni, V; Ivanec, Tp; Šarić, M; Kimber, B; Eriksson, C; Simoes, C; Lebre, P.
A whole-school approach to promoting staff wellbeing 1-gen-2020 Lester, L.; Cefai, C.; Cavioni, V.; Barnes, A.; Cross, D.
Adolescent social emotional skills, resilience and behavioral problems during the COVID-19 pandemic: A longitudinal study in three European countries 1-gen-2022 Martinsone, Baiba; Stokenberga, Ieva; Damberga, Ilze; Supe, Inga; Simões, Celeste; Lebre, Paula; Canha, Lúcia; Santos, Margarida; Santos, Anabela Caetano; Fonseca, Ana Marta; Santos, Dória; Gaspar de Matos, Margarida; Conte, Elisabetta; Agliati, Alessia; Cavioni, Valeria; Gandellini, Sabina; Grazzani, Ilaria; Ornaghi, Veronica; Camilleri, Liberato
Adolescents' resilience during COVID-19 pandemic and its mediating role in the association between SEL and mental health 1-gen-2022 Grazzani, I; Agliati, A; Cavioni, V; Conte, E; Gandellini, S; Lupica Spagnolo, M; Ornaghi, V; Rossi, Fm; Cefai, C; Bartolo, P; Camilleri, L; O'Riordan, Mr
Adolescents’ Mental Health at School: The Mediating Role of Life Satisfaction 1-gen-2021 Cavioni, Valeria; Grazzani, Ilaria; Ornaghi, Veronica; Agliati, Alessia; Pepe, Alessandro
Alla ricerca dell'identità digitale. Uno studio pilota di analisi delle modalità di espressione del Sè in blog, forum e social network 1-gen-2011 Cavioni, V; Zanetti, M A; Renati, R
Apprendimento socio-emotivo: un training di potenziamento in età prescolare. 1-gen-2011 Cavioni, V
Arrabbiadiario uno strumento per promuovere le strategie di regolazione emotiva nella scuola primaria. Poster presentato a AIP Giornate di Studio della sezione di Psicologia dello Sviluppo – 26 Febbraio 2010- Milano 1-gen-2010 Renati, Roberta; Zanetti, MARIA ASSUNTA; Cavioni, Valeria; Broli, Luisa
Arrabbiadiario. Uno strumento per promuovere le strategie di regolazione nella scuola primaria 1-gen-2010 Renati, Roberta; Zanetti, MARIA ASSUNTA; Cavioni, Valeria; Broli, Luisa
Arrabbiadiario. Uno strumento per promuovere le strategie di regolazione nella scuola primaria. Giornata di Studio AIP della sezione di psicologia dello sviluppo e dell'educazione 1-gen-2010 Renati, R; Zanetti, M. A.; Cavioni, V; Broli, L
Aspetti emotivi, sociali e comportamentali degli studenti con disturbo specifico di apprendimento 1-gen-2018 Cavioni, V
Assessing the Factor Structure and Measurement Invariance of the Test of Emotion Comprehension (TEC): A Large Cross-Sectional Study with Children Aged 3-10 Years 1-gen-2020 Cavioni, Valeria; Grazzani, Ilaria; Ornaghi, Veronica; Pepe, Alessandro; Pons, Francisco
Assessment and Promotion of Social, Emotional, and Health Skills in European Schools: The Learning to Be Project 1-gen-2020 Conte, E; Cavioni, V; Grazzani, I; Ornaghi, V; Agliati, A
Benessere e competenze socio emotive in età prescolare 1-gen-2011 Cavioni, V; Renati, R; Zanetti, M A
Beyond PISA: Schools as Contexts for the Promotion of Children’s Mental Health and Well-Being 1-gen-2015 Cefai, C; Cavioni, V