PECONIO, GUENDALINA
PECONIO, GUENDALINA
Dipartimento di Economia, Management e Territorio
A Project to Promote English Learning in Primary School: “An English Island®” E-learning Platform
2022-01-01 Palladino, P.; Muzzi, R.; Niccolai, E.; Cottini, M.; Peconio, G.; Doronzo, F.; Toto, G. A.; Limone, P.
Dall'uso educativo e didattico dei serious game alle applicazioni negli ambienti contemporanei di vita sociale
2022-01-01 Peconio, Guendalina; Furia, Di; Lombardi, Dario; Toto, GIUSI ANTONIA; Limone, Pierpaolo
Le dimensioni del fare impresa in condizioni di benessere ambiental
2023-01-01 Toto, GIUSI ANTONIA; Valerio, Sebastiano; Messina, Giovanni; Sevi, AGOSTINO CARMELO; di Furia, Marco; Peconio, Guendalina; Rossi, Martina; Polito, Rita; Carotenuto, Marco; Carrassi, Mario; Carulli, Vito A.; Dato, Daniela; Gelo, Omar C. G.; Petito, Annamaria; Finestrone, Francesca; Guarini, Piergiorgio; Lombardi, Dario; di Furia, Marco; Stasi, Antonio
Measuring autonomy support in special needs teachers from a self-determination theory perspective: validation of the Italian version of the learning climate questionnaire
2023-01-01 Monacis, D.; Sulla, F.; Peconio, G.; Limone, P.
MOOCs and Game-based Learning for Food Education at school: the “Atalante” project
2023-01-01 Monacis, Domenico; di FURIA, Marco; Peconio, Guendalina; Limone, Pierpaolo
PERFORMING ARTS AND EDUCATIONAL RESEARCH: THE CASE OF THE UNIFG MASTER OF INCLUSION AND MUSIC
2022-01-01 Finestrone, Francesca; Peconio, Guendalina; Toto, GIUSI ANTONIA
TRAINING TEACHERS IN ENTREPRENEURSHIP EDUCATION: CHALLENGE AND RESOURCE OF THE THIRD MILLENNIUM
2023-01-01 Peconio, Guendalina; Palmisano, Leonardo; Finestrone, Francesca; Toto, GIUSI ANTONIA
UTILIZZO DEI SERIOUS GAMES NEL CAMPO DELL’EDUCAZIONE E DELLA DIDATTICA: APPLICAZIONI CONTEMPORANEE NEI SETTORI DELLA VITA SOCIALE EDUCATIONAL AND DIDACTIC USE OF SERIOUS GAMES: APPLICATIONS IN CONTEMPORARY SOCIAL LIFE SETTINGS
2022-01-01 Peconio, Guendalina; Furia, Di; Lombardi, Dario; Toto, GIUSI ANTONIA; Limone, Pierpaolo
Titolo | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
---|---|---|---|
A Project to Promote English Learning in Primary School: “An English Island®” E-learning Platform | 1-gen-2022 | Palladino, P.; Muzzi, R.; Niccolai, E.; Cottini, M.; Peconio, G.; Doronzo, F.; Toto, G. A.; Limone, P. | |
Dall'uso educativo e didattico dei serious game alle applicazioni negli ambienti contemporanei di vita sociale | 1-gen-2022 | Peconio, Guendalina; Furia, Di; Lombardi, Dario; Toto, GIUSI ANTONIA; Limone, Pierpaolo | |
Le dimensioni del fare impresa in condizioni di benessere ambiental | 1-gen-2023 | Toto, GIUSI ANTONIA; Valerio, Sebastiano; Messina, Giovanni; Sevi, AGOSTINO CARMELO; di Furia, Marco; Peconio, Guendalina; Rossi, Martina; Polito, Rita; Carotenuto, Marco; Carrassi, Mario; Carulli, Vito A.; Dato, Daniela; Gelo, Omar C. G.; Petito, Annamaria; Finestrone, Francesca; Guarini, Piergiorgio; Lombardi, Dario; di Furia, Marco; Stasi, Antonio | |
Measuring autonomy support in special needs teachers from a self-determination theory perspective: validation of the Italian version of the learning climate questionnaire | 1-gen-2023 | Monacis, D.; Sulla, F.; Peconio, G.; Limone, P. | |
MOOCs and Game-based Learning for Food Education at school: the “Atalante” project | 1-gen-2023 | Monacis, Domenico; di FURIA, Marco; Peconio, Guendalina; Limone, Pierpaolo | |
PERFORMING ARTS AND EDUCATIONAL RESEARCH: THE CASE OF THE UNIFG MASTER OF INCLUSION AND MUSIC | 1-gen-2022 | Finestrone, Francesca; Peconio, Guendalina; Toto, GIUSI ANTONIA | |
TRAINING TEACHERS IN ENTREPRENEURSHIP EDUCATION: CHALLENGE AND RESOURCE OF THE THIRD MILLENNIUM | 1-gen-2023 | Peconio, Guendalina; Palmisano, Leonardo; Finestrone, Francesca; Toto, GIUSI ANTONIA | |
UTILIZZO DEI SERIOUS GAMES NEL CAMPO DELL’EDUCAZIONE E DELLA DIDATTICA: APPLICAZIONI CONTEMPORANEE NEI SETTORI DELLA VITA SOCIALE EDUCATIONAL AND DIDACTIC USE OF SERIOUS GAMES: APPLICATIONS IN CONTEMPORARY SOCIAL LIFE SETTINGS | 1-gen-2022 | Peconio, Guendalina; Furia, Di; Lombardi, Dario; Toto, GIUSI ANTONIA; Limone, Pierpaolo |