di FURIA, MARCO
di FURIA, MARCO
Dipartimento di Studi Umanistici, Lettere, Beni Culturali, Scienze della Formazione
COGITO (ET MOLIOR) ERGO SUM: BETWEEN EMBODIED COGNITION AND THE PERFORMING ARTS
2022-01-01 Finestrone, Francesca; Furia, Di; Toto, GIUSI ANTONIA
Contrastare il cyberbullismo. Utilizzo del Digital Storytelling e centralità della youth voice nei programmi di prevenzione: i risultati del Progetto GIneStra
2025-06-17 Di Furia, Marco
Cosa abbiamo imparato dal bootcamp Mab.Lab? Risultati, riflessioni finali e spunti per il futuro
2025-01-01 Di Furia, Marco; Berardinetti, Valentina; Rossi, Martina; Peconio, Guendalina
Dall'uso educativo e didattico dei serious game alle applicazioni negli ambienti contemporanei di vita sociale
2022-01-01 Peconio, Guendalina; Furia, Di; Lombardi, Dario; Toto, GIUSI ANTONIA; Limone, Pierpaolo
Dati e valore sociale del progetto Mission Inclusion: domande, finalità e primi risultati della ricerca
2024-01-01 Rossi, Martina; Furia, Di; Toto, GIUSI ANTONIA
Digital Culture Among Students: Analyzing Teachers’ Thoughts on Internet and Social Media Usage
2025-01-01 Di Furia, Marco; Rossi, Martina; Toto, Giusi Antonia; Savino, Francesco Pio; Sulla, Francesco
Divertimento e Percezione del Sé Quali Mediatori di Competenze Sociali, Emotive e Motorie
2023-01-01 Monacis, Domenico; di FURIA, Marco
Educare alla parità: il ruolo dell'antropologia di genere
2024-01-01 Rizzi, Alice; Di Furia, Marco; Toto, Giusi Antonia
Has the COVID-19 Pandemic Affected Cyberbullying and Cybervictimization Prevalence among Children and Adolescents? A Systematic Review
2023-01-01 Sorrentino, A.; Sulla, F.; Santamato, M.; di Furia, M.; Toto, G. A.; Monacis, L.
Higher Education Learning Methodologies and Technologies Online
2024-01-01 Casalino, G.; Marinelli, C. V.; Cavioni, V.; Furia, Di; Traetta, L.; Iuso, S.; Petito, A
INCLUSIVE EDUCATION MODELS APPLIED TO PHYSICAL EDUCATION AND ADAPTED PHYSICAL ACTIVITY
2022-01-01 Scarinci, Alessia; Toto, GIUSI ANTONIA; Lombardi, Dario; Furia, Di
Interpreting and Countering Hate Speech: An Intersectional Perspective
2024-01-01 Di Furia, Marco; Centrone, Barbara; Rizzi, Alice; Traetta, Luigi
Manual for Programme: Step by Step from Trainees to Trainers and Supporters in Student Peer Support Network. Kragujevac, Serbia: University of Kragujevac. ISBN 978-86-81037-83-6
2024-01-01 Bjekić, D.; Krsmanović, I.; Milošević, M.; Đorić, B.; Stojković, M.; Błachnio, A.; Kapsa, I.; Litwic-Kamińska, K.; Brzeziński, Ł.; Kopowski, J.; Ciechanowska, K.; Bearabenjak, M.; Bojović, M.; Tica, L.; Hinić, D.; Mitrović, K.; Logrieco, M. G. M.; Iuso, S.; Sulla, F.; Furia, Di
MOOCs and Game-based Learning for Food Education at school: the “Atalante” project
2023-01-01 Monacis, Domenico; di FURIA, Marco; Peconio, Guendalina; Limone, Pierpaolo
Online Quantitative Research Methodology: Reflections on Good Practices and Future Perspectives
2022-01-01 Limone, P.; Toto, G. A.; Guarini, P.; di Furia, M.
Serious Game and contemporary didactic strategies: a systematic review and meta analysis
2022-01-01 Toto, GIUSI ANTONIA; Scarinci, Alessia; Furia, Di; Rossi, Martina
Serious Games, Educazione Alimentare e Sani Stili di Vita a Scuola: Prospettive Pedagogiche
2023-01-01 Rossi, Martina; di FURIA, Marco; Monacis, Domenico; De Santis, Alessandro; Palmisano, Leonardo
Serious games, food education and healthy habits at school: a pedagogical perspective
2023-01-01 Rossi, Martina; di FURIA, Marco; Monacis, Domenico; De Santis, Alessandro; Palmisano, Leonardo
The use of Digital Game-Based Learning (DGBL) in teachers' training: a scoping review
2023-01-01 Ragni, B; Toto, Ga; di Furia, M; Lavanga, A; Limone, P
Training Teachers to “Play Seriously”: Testing a Game Design Activity for Assessment During a Teacher Training Course
2022-01-01 Di Furia, Marco; Peconio, Guendalina; Ragni, Benedetta