LOPOLITO, ANTONIO

LOPOLITO, ANTONIO  

Dipartimento di Economia, Management e Territorio  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 80 (tempo di esecuzione: 0.03 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
A detailed description of the background literature on social network analysis of biodiesel and bio-refineries 1-gen-2009 A., Grimaldi; Lopolito, Antonio; Monteleone, Massimo; Morone, Piergiuseppe; Prosperi, Maurizio
A FCMs approach to promote new business formation in rural areas under uncertainty conditions 1-gen-2011 Lopolito, Antonio; Prosperi, Maurizio; Sisto, Roberta; DE MEO, Emilio
a fuzzy cognitive map technique to design a long term policy for interdisciplinary research on functional foods 1-gen-2010 Prosperi, Maurizio; Lopolito, Antonio; Stasi, Antonio; Nardone, Gianluca
Adoption of biodegradable mulching films in agriculture: is there a negative prejudice towards materials derived from organic wastes? 1-gen-2016 Scaringelli, Myriam Anna; Giannoccaro, Giacomo; Prosperi, Maurizio; Lopolito, Antonio
Adozione di innovazioni e variabili relazionali nelle imprese del comparto biologico 1-gen-2009 DE DEVITIIS, Biagia; Lopolito, Antonio; O. W., Maietta; Sisto, Roberta
Agent based modeling e ruolo della policy nella transizione socio-tecnologica: una applicazione al settore delle bioraffinerie in Capitanata 1-gen-2014 Morone, Piergiuseppe; Aguilano, Daniela; Lopolito, Antonio
An agent-based model approach to innovation niche creation in socio-technical transition pathways 1-gen-2011 Lopolito, Antonio; P., Morone; R., Taylor
Application of a comprehensive methodology for the evaluation of social innovations in rural communities 1-gen-2021 Baselice, A.; Prosperi, M.; Marini Govigli, V.; Lopolito, A.
Are farmers willing to pay for bio-plastic products? the case of mulching films from urban waste 1-gen-2017 Scaringelli, Myriam Anna; Giannoccaro, Giacomo; Prosperi, Maurizio; Lopolito, Antonio
L'area dell'Alto Tavoliere. Analisi del contesto socio-economico 1-gen-2008 Lopolito, Antonio
can organic be a profitable differentiation strategy for italian wine firms? 1-gen-2010 Stasi, Antonio; Seccia, Antonio; Lopolito, Antonio; Nardone, Gianluca
Can Organic Wine be a profitable Differentiation Strategy? 1-gen-2010 Stasi, Antonio; Seccia, Antonio; Lopolito, Antonio; Nardone, Gianluca
Can social innovation make a change in european and mediterranean marginalized areas? Social innovation impact assessment in agriculture, fisheries, forestry, and rural development 1-gen-2021 Ravazzoli, E.; Torre, C. D.; Re, R. D.; Govigli, V. M.; Secco, L.; Gorriz-Mifsud, E.; Pisani, E.; Barlagne, C.; Baselice, A.; Bengoumi, M.; Dijskhoorn-Dekker, M.; Labidi, A.; Lopolito, A.; Melnykovych, M.; Perlik, M.; Polman, N.; Sarkki, S.; Vassilopoulos, A.; Koundouri, P.; Miller, D.; Streifeneder, T.; Nijnik, M.
Il capitale sociale come fattore di sviluppo locale. Aspetti teorici ed applicativi 1-gen-2007 Lopolito, Antonio; Sisto, Roberta
Il Capitale Sociale nelle politiche di Sviluppo Rurale: l'esperienza dell'Iniziativa Comunitaria LEADER nella Provincia di Foggia 1-gen-2007 Lopolito, Antonio
Il capitale sociale nelle politiche di sviluppo rurale: l’esperienza dell’I.C. Leader + in provincia di Foggia 1-gen-2008 Nardone, Gianluca; Sisto, Roberta; Lopolito, Antonio
Capturing the impacts of LEADER: the aggregative role of Local Action Groups 1-gen-2015 Lopolito, Antonio; Sisto, Roberta; Barbuto, Angela; Da Re, Riccardo
Clima positivo e prezzi stabili per il grano duro 2011 1-gen-2011 DE MEO, Emilio; Lopolito, Antonio; Stasi, Antonio
A Combined method to model policy interventions for local communities based on people knowledge 1-gen-2020 Lopolito, A.; Falcone, P. M.; Morone, P.; Sica, E.
A conceptual framework for the evaluation of social agriculture: An application to a project aimed at the employability of young people neet 1-gen-2021 Baselice, A.; Prosperi, M.; Lopolito, A.