DI FUCCIO, RAFFAELE
DI FUCCIO, RAFFAELE
Dipartimento di Studi Umanistici, Lettere, Beni Culturali, Scienze della Formazione
A serious game and negotiation skills in nursing students: A pilot study
2021-01-01 Zeffiro, V.; Di Fuccio, R.; Vellone, E.; Alvaro, R.; D'Agostino, F.
An adaptive classification model based on the Artificial Immune System for chemical sensor drift mitigation
2013-01-01 Martinelli, E.; Magna, G.; De Vito, S.; Di Fuccio, R; Di Francia, G.; Vergara, A.; Di Natale, C.
An agent‐based modelling approach to build up educational digital games for kindergarten and primary schools
2017-01-01 Ponticorvo, M; Di Fuccio, R; Di Ferdinando, A; Miglino, O
An innovative tool for olfactive learning with Tangible User Interfaces in MOOC learning for viticulture and enology learning
2021-01-01 Fuccio, Di; Toto, GIUSI ANTONIA; Ponticorvo, ; Parola, ; Marocco, ; Miglino,
Artificial immune systems for artificial olfaction data analysis: comparison between AIRS and ANN models
2010-01-01 De Vito, S.; Martinelli, E.; Di Fuccio, R; Tortorella, F.; Di Francia, G.; D'Amico, A.; Di Natale, C.
Artificial Immune Systems: A Novel Approach to Electronic Nose Patterns Classification
2011-01-01 De Vito, S.; Di Francia, G.; Martinelli, E.; Di Fuccio, R; Di Natale, C.; D’Amico, A.
Attain Cultural Integration through teachers’ COnflict Resolution skills Development: The ACCORD Project
2020-01-01 Marocco, ; Dell'Aquila, ; Zurlo, ; M., C.; Vallone, ; Barajas, ; Frossard, ; Di, Ferdinando; Di Fuccio, R; Lippens, ; Van, Praag; Protopsaltis, ; Swertz, ; Yüksel, ; Mazzucato,
Block Magic: A Prototype Bridging Digital and Physical Educational Materials to Support Children Learning Processes
2015-01-01 DI FERDINANDO, Andrea; DI FUCCIO, Raffaele; Ponticorvo, Michela; Miglino, Orazio
BLOCKMAGIC, A Hybrid Educational Environment Based On RFID Technology And Internet Of Things Concepts
2015-01-01 Miglino, O.; Di Fuccio, R; Di Ferdinando, A.; Ricci, C.
BlockMagic: Enhancing Traditional Didactic Materials with Smart Objects Technology
2013-01-01 Miglino, O.; Di Fuccio, R; Di Ferdinando, A.; Barajas, M.; Trifonova, A.; Ceccarani, P.; Dimitrafoupoulou, D.; Ricci, R.
Bridging Digital and Physical Educational Games Using RFID/NFC Technologies
2014-01-01 Miglino, O.; Di Ferdinando, A.; Di Fuccio, R; Rega, A.; Ricci, C.
Burnout Syndrome Among Master’s Degree Nursing Students Using a Compromising Negotiation Style Evaluated Through a Serious Game
2023-01-01 Zeffiro, V.; Di Fuccio, R.; Mazzotta, R.; Ronni, A. P.; Alvaro, R.; Bulfone, G.; D'Agostino, F.
Circle time: la voce dei bambini
2024-01-01 Di Fuccio, R.; Sulla, F.; Cavioni, V
Creativity, Learning and Technology in MOOC: The DoCENT Approach Between Teaching and Gaming
2022-01-01 Sica, L. S.; Ponticorvo, M.; Di Fuccio, R.
Demonstrating machine learning for cancer diagnostics
2019-01-01 Walsh, P.; Lynch, J.; Kelly, B.; Palu, C.; Gigliotta, O.; Di Fuccio, R.
Digital and Multisensory Storytelling: Narration with Smell, Taste and Touch
2016-01-01 DI FUCCIO, Raffaele; Ponticorvo, Michela; Ferrara, Fabrizio; Miglino, Orazio
Digital games for career guidance: a systematic review using PRISMA guidelines
2023-01-01 Parola, Anna; Di Fuccio, Raffaele; Marcionetti, Jenny; Limone, Pierpaolo
Digital Storytelling: A learning perspective
2021-01-01 Brunetti, E.; Zampella, M.; Di Fuccio, R.; Ferrara, F.; Miglino, O.
Educational Digital Storytelling: Empowering Students to Shape Their Future
2022-01-01 Parola, A.; Di Fuccio, R.; Somma, F.; Miglino, O.
Enhancing Manipulative Learning with Smart Objects
2013-01-01 Miglino, O.; Di Fuccio, R; Barajas, M.; Belafi, M.; Partrizia, C.; Dimitrakopoulou, D.; Ricci, C.; Trifonova, A.; Zoakou, A.
Titolo | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
---|---|---|---|
A serious game and negotiation skills in nursing students: A pilot study | 1-gen-2021 | Zeffiro, V.; Di Fuccio, R.; Vellone, E.; Alvaro, R.; D'Agostino, F. | |
An adaptive classification model based on the Artificial Immune System for chemical sensor drift mitigation | 1-gen-2013 | Martinelli, E.; Magna, G.; De Vito, S.; Di Fuccio, R; Di Francia, G.; Vergara, A.; Di Natale, C. | |
An agent‐based modelling approach to build up educational digital games for kindergarten and primary schools | 1-gen-2017 | Ponticorvo, M; Di Fuccio, R; Di Ferdinando, A; Miglino, O | |
An innovative tool for olfactive learning with Tangible User Interfaces in MOOC learning for viticulture and enology learning | 1-gen-2021 | Fuccio, Di; Toto, GIUSI ANTONIA; Ponticorvo, ; Parola, ; Marocco, ; Miglino, | |
Artificial immune systems for artificial olfaction data analysis: comparison between AIRS and ANN models | 1-gen-2010 | De Vito, S.; Martinelli, E.; Di Fuccio, R; Tortorella, F.; Di Francia, G.; D'Amico, A.; Di Natale, C. | |
Artificial Immune Systems: A Novel Approach to Electronic Nose Patterns Classification | 1-gen-2011 | De Vito, S.; Di Francia, G.; Martinelli, E.; Di Fuccio, R; Di Natale, C.; D’Amico, A. | |
Attain Cultural Integration through teachers’ COnflict Resolution skills Development: The ACCORD Project | 1-gen-2020 | Marocco, ; Dell'Aquila, ; Zurlo, ; M., C.; Vallone, ; Barajas, ; Frossard, ; Di, Ferdinando; Di Fuccio, R; Lippens, ; Van, Praag; Protopsaltis, ; Swertz, ; Yüksel, ; Mazzucato, | |
Block Magic: A Prototype Bridging Digital and Physical Educational Materials to Support Children Learning Processes | 1-gen-2015 | DI FERDINANDO, Andrea; DI FUCCIO, Raffaele; Ponticorvo, Michela; Miglino, Orazio | |
BLOCKMAGIC, A Hybrid Educational Environment Based On RFID Technology And Internet Of Things Concepts | 1-gen-2015 | Miglino, O.; Di Fuccio, R; Di Ferdinando, A.; Ricci, C. | |
BlockMagic: Enhancing Traditional Didactic Materials with Smart Objects Technology | 1-gen-2013 | Miglino, O.; Di Fuccio, R; Di Ferdinando, A.; Barajas, M.; Trifonova, A.; Ceccarani, P.; Dimitrafoupoulou, D.; Ricci, R. | |
Bridging Digital and Physical Educational Games Using RFID/NFC Technologies | 1-gen-2014 | Miglino, O.; Di Ferdinando, A.; Di Fuccio, R; Rega, A.; Ricci, C. | |
Burnout Syndrome Among Master’s Degree Nursing Students Using a Compromising Negotiation Style Evaluated Through a Serious Game | 1-gen-2023 | Zeffiro, V.; Di Fuccio, R.; Mazzotta, R.; Ronni, A. P.; Alvaro, R.; Bulfone, G.; D'Agostino, F. | |
Circle time: la voce dei bambini | 1-gen-2024 | Di Fuccio, R.; Sulla, F.; Cavioni, V | |
Creativity, Learning and Technology in MOOC: The DoCENT Approach Between Teaching and Gaming | 1-gen-2022 | Sica, L. S.; Ponticorvo, M.; Di Fuccio, R. | |
Demonstrating machine learning for cancer diagnostics | 1-gen-2019 | Walsh, P.; Lynch, J.; Kelly, B.; Palu, C.; Gigliotta, O.; Di Fuccio, R. | |
Digital and Multisensory Storytelling: Narration with Smell, Taste and Touch | 1-gen-2016 | DI FUCCIO, Raffaele; Ponticorvo, Michela; Ferrara, Fabrizio; Miglino, Orazio | |
Digital games for career guidance: a systematic review using PRISMA guidelines | 1-gen-2023 | Parola, Anna; Di Fuccio, Raffaele; Marcionetti, Jenny; Limone, Pierpaolo | |
Digital Storytelling: A learning perspective | 1-gen-2021 | Brunetti, E.; Zampella, M.; Di Fuccio, R.; Ferrara, F.; Miglino, O. | |
Educational Digital Storytelling: Empowering Students to Shape Their Future | 1-gen-2022 | Parola, A.; Di Fuccio, R.; Somma, F.; Miglino, O. | |
Enhancing Manipulative Learning with Smart Objects | 1-gen-2013 | Miglino, O.; Di Fuccio, R; Barajas, M.; Belafi, M.; Partrizia, C.; Dimitrakopoulou, D.; Ricci, C.; Trifonova, A.; Zoakou, A. |