Sfoglia per Autore  

Opzioni
Mostrati risultati da 161 a 180 di 229
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
The risk of social media addiction between the ideal/false and true self: Testing a path model through the tripartite person-centered perspective of authenticity 1-gen-2021 Monacis, L.; Griffiths, M. D.; Limone, P.; Sinatra, M.
AMBIENTI DI APPRENDIMENTO E PROGETTAZIONE DIDATTICA PROPOSTE PER UN SISTEMA EDUCATIVO TRANSMEDIALE - Nuova edizione 1-gen-2021 Limone, Pierpaolo
Verso un modello ibrido della formazione universitaria nel post-Covid 1-gen-2021 Limone, Pierpaolo
POLITICHE DELLA RICERCA SCIENTIFICA ITALIANA SULL’EDUCAZIONE MEDIALE 1-gen-2021 Limone, Pierpaolo
Introduzione 1-gen-2021 Limone, Pierpaolo
The decision-making process and the construction of online sociality through the digital storytelling methodology 1-gen-2021 Limone, P.; Toto, G. A.; Cafarelli, B.
Framing automatic grading techniques for open-ended questionnaires responses. A short survey 1-gen-2021 Casalino, Gabriella; Cafarelli, Barbara; DEL GOBBO, Emiliano; Fontanella, Lara; Grilli, Luca; Guarino, Alfonso; Limone, Pierpaolo; Schicchi, Daniele; Taibi, Davide
COVID-19 related conspiracy beliefs and their relationship with defense strategies, emotions, powerlessness, attitudes, and time perspective. 1-gen-2022 Celia, G.; Lausi, G; Girelli, L.; Cavicchiolo, E.; Limone, P.; Giannini, A. M.; Cozzolino, M.
Improving University Students' Mental Health During the COVID-19 Pandemic: Evidence From an Online Counseling Intervention in Italy 1-gen-2022 Celia, G.; Tessitore, F.; Cavicchiolo, E.; Girelli, L.; Limone, P.; Cozzolino, M.
The impact of psycho-education on school-children’s homophobic attitudes. 1-gen-2022 Iuso, Salvatore; Petito, Annamaria; Ventriglio, Antonio; Severo, Melania; Bellomo, Antonello; Limone, Pierpaolo
Psychological, Relational, and Digital Dimensions of Teaching as Fundamental 21st-century Educational Skills. 1-gen-2022 Limone, Pierpaolo; Ragni, Benedetta; Toto, GIUSI ANTONIA
Valutazione di un intervento online di Faculty De-velopment: il modello del Progetto TILD dell’Università di Foggia 1-gen-2022 Lotti, Antonella; Bosco, Andrea; Dipace, Anna; Limone, P.
Saggi di Pedagogia dell'infanzia 1-gen-2022 Paparella, N.; Loiodice, I.; Limone, P.; Toto, G. A.
Which premises to promote a dialogue between psychology and school|Creare le premesse di un incontro tra psicologia e scuola 1-gen-2022 Palladino, P.; Antonucci, A. M.; Limone, P.
Digital Resilience and Psychological Wellbeing of Italian Higher Education Students: An Exploratory Study 1-gen-2022 Ragni, Benedetta; Guarini, Piergiorgio; Toto, Giusi Antonia; Limone, Pierpaolo
Psychological Strategies and Protocols for Promoting School Well-being: A Systematic Review 1-gen-2022 Limone, Pierpaolo; Toto, GIUSI ANTONIA
Students’ Coping and Study Strategies: Did Emergency Remote Teaching Support the Students During the Pandemic? 1-gen-2022 Tinterri, Andrea; Eradze, Maka; Limone, Pierpaolo; Dipace, Anna
Psychological and Emotional Effects of Digital Technology on Adolescents (14–-18 years). 1-gen-2022 Limone, Pierpaolo; Toto, GIUSI ANTONIA
Signs, mechanisms and consequences of videogame addictions: educational strategies and rehabilitation 1-gen-2022 Limone, Pierpaolo; Toto, GIUSI ANTONIA
Preface 1-gen-2022 Limone, P.; Toto, G. A.; Di Fuccio, R.
Mostrati risultati da 161 a 180 di 229
Legenda icone

  •  file ad accesso aperto
  •  file disponibili sulla rete interna
  •  file disponibili agli utenti autorizzati
  •  file disponibili solo agli amministratori
  •  file sotto embargo
  •  nessun file disponibile